När mina bröder ska spela world of warcraft så börjar det alltid skina med ett starkt sken på vissa mobs vilket är riktigt jobbigt, tex murlocs och scorpions..
Vet nån vad detta kan vara och hur man får bort det?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Grafisk bugg och beror antagligen på att grafikkortet inte stöder eller klarar av att visa effekten/objektet. Det kan även vara så att dina bröder har stängt av effekten i spelet vilket gör att den visas på ett konstigt sätt.
Ja du kan ju stänga grafiska effekter i alla spel och wow är inget undantag från detta.
Vill du inte spela med antialiaseringar så kan stänga av det. Vill du inte spela med vissa typer av shaders så kan du stänga dem. Detta medför dock texture tearing som jag skrev ovan.
Det du beskriver ÄR ALLTSÅ en texture tearing till följd av detta som jag skriver här och som jag även skrev i mitt första inlägg. Jag gissar inte, jag skriver vilket fel det är som din bröder upplever.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Grafisk bugg och beror antagligen på att grafikkortet inte stöder eller klarar av att visa effekten/objektet. Det kan även vara så att dina bröder har stängt av effekten i spelet vilket gör att den visas på ett konstigt sätt.
det skulle dock vara väldigt konstigt om inte grafikkortet stöder det eftersom datorn är inte såå gammal...
#3 vad menar du med att de stängt av något? :P
Ja du kan ju stänga grafiska effekter i alla spel och wow är inget undantag från detta.
Vill du inte spela med antialiaseringar så kan stänga av det. Vill du inte spela med vissa typer av shaders så kan du stänga dem. Detta medför dock texture tearing som jag skrev ovan.
Det du beskriver ÄR ALLTSÅ en texture tearing till följd av detta som jag skriver här och som jag även skrev i mitt första inlägg. Jag gissar inte, jag skriver vilket fel det är som din bröder upplever.
Du har 3 alternativ
1. Leva med det.
2. Sätta på alla grafiska effekter och se om det försvinner
3. Köpa ny maskin (grafikkort)