Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Därför tar WoW betalt

Postat av s0h den 16 September 2005, 16:21
22 kommentarer · 124 träffar
WoW är som de flesta vet ett MMORPG spel vilket betyder "massive multiplayer online role playing game".

Det i sin tur betyder att det BARA går att spela online.

För att spela online krävs det servrar. Att ha servrar som täcker 3.5 miljoner människors spelande kräver många servrar och kraftfulla uppkopplingar. Sen måste människor hela tiden jobba med patchar och serverunderhåll och vara redo att hjälpa folk som får problem.

Sånt kostar pengar. I månaden.

Så om Blizzard (skaparna) skulle ta 500 spänn betalt från början och inget mer skulle snart dom här pengarna vara förbrukade på deras månadskostnader.

Sen hur mycket dom ska ta i månaden är en annan sak. Jag tror nog att dom klarar sig mer än väl med att bara ta ut 70kr per månad.

För er som inte visste :P

EDIT : Det finns inget jag älskar mer än att bli påhoppad när jag försökt vara lite snäll och förklarat en sak som många irriterat sig på.
Föregående tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..