1
i5 3570k, gtx 970, 8gb ram, dålig fps i WoW.
Postat av ÄLSKAR_FRAGBITE den 2 September 2016, 19:40
14 kommentarer · 1 204 träffar
Hej! Har följande komponenter:
i5 3570K klockad på 4.0ghz.
gtx 970 4gb
8gb ram @ 1600mhz
SSD 128gb
HDD 1tb
Har börjat spela WoW igen nu, och har inte spelat det sen jag bytte till detta grafikkort, och innan hade jag ett AMD 7870, och kunde lira med mycket högre fps och mindre spikes än vad jag kan göra nu.
Det jag har gjort är följande:
Sett till att jag har senaste drivrutinen (play ready drivrutinen) och det hjälpte ej.
Sett till att mina minnen fungerar som de ska.
Stängt av 3D inställningar i nVidia kontrollpanelen.
Avinstallerat, tagit bort alla filer, och installerat om WoW.
Tagit bort alla addons.
Vet inte vad mer jag kan göra nu, läst mycket om detta på internet, många som har problem med just 970 och WoW. Men de andras lösningar har inte fungerat för mig, jag tycker åtminstonde att med denna setup att jag bör kunna lira med runt 80-100 fps på 6/10 på grafiken. Eller har jag fel?
EDIT: Har inte märkt av några fps problem i andra spel, så som CS:GO, No Mans Sky, Dota 2 osv.
i5 3570K klockad på 4.0ghz.
gtx 970 4gb
8gb ram @ 1600mhz
SSD 128gb
HDD 1tb
Har börjat spela WoW igen nu, och har inte spelat det sen jag bytte till detta grafikkort, och innan hade jag ett AMD 7870, och kunde lira med mycket högre fps och mindre spikes än vad jag kan göra nu.
Det jag har gjort är följande:
Sett till att jag har senaste drivrutinen (play ready drivrutinen) och det hjälpte ej.
Sett till att mina minnen fungerar som de ska.
Stängt av 3D inställningar i nVidia kontrollpanelen.
Avinstallerat, tagit bort alla filer, och installerat om WoW.
Tagit bort alla addons.
Vet inte vad mer jag kan göra nu, läst mycket om detta på internet, många som har problem med just 970 och WoW. Men de andras lösningar har inte fungerat för mig, jag tycker åtminstonde att med denna setup att jag bör kunna lira med runt 80-100 fps på 6/10 på grafiken. Eller har jag fel?
EDIT: Har inte märkt av några fps problem i andra spel, så som CS:GO, No Mans Sky, Dota 2 osv.