Tjena, tänkte bara höra hur kul WoW är atm? Inte spelat sen early cata, men blir lite sugen då och då på att dra upp en monk. Har två polare som lirar det och dom säger att PVE är rätt nice, men hur är PVP?
Bra saker och keffa saker med spelet nu? Har det blivit bättre/sämre sen cata? Finns det några viktiga nya grejer ni kan rada upp som kom med MoP?
Tack på förhand
#2 Alright, kanske ger det ett försök då.
Går det snabbt att levla nu? Hörde att monks får någon bonus xp också.
Ingen skillnad, lite tråkigt :)
Kan inte tala för PvE men det ser riktigt tufft ur med nya orgrimmar skiten.
Spelet blir sämre och sämre för var dag som går.
Det var roligast 07/08.
#5, #6 Aight, misstänkte det
#7 Nää, gillade inte PvP i cata, därför jag slutade rätt tidigt där ^^ Orgrimmarskiten?
#9 MoP är sämre än cata alltså? Jo, håller med om att WoW var riktigt kul förr
Att det blivit lättare och lättare att skaffa halvbra gear behöver inte vara så dåligt egentligen, den BÄSTA gearen är ju fortfarande svår att skaffa. Sen tycker jag det i allmänhet blir roligare om man lägger mindre fokus på gear.
Har inte raidat på ett bra tag men har hört att MoP iaf varit en av de bättre expansionerna för raids.
Man kan ju inte säga att spelet är bra eller dåligt, roligt eller tråkigt.
#11, Förstår inte riktigt vad du menar med ovärt, WoW är inget hardcore spel som du kan sitta och nöta 10 timmar om dagen om du inte raidar.
Nu har dem i och för sig lagt till väldigt många små "mini" spel i spelet så att säga så det finns massor och göra om du inte har spelet förut så finns det säkert jätte mycket för dig som precis börjar spela igen. Men för mig som har spelat TBC, WoTLK, Cata & MoP så finner jag inte så himla mycket glädje i och göra dailys eller random BGs
#14 Ligger nog något i det där.. :P
#16 Ovärt att betala en subscription på ett spel man kör någon gång i veckan bara menar jag ofc.
Och varför skulle man inte kunna nöta WoW som vilket annat spel?
#21, Det beror ju som sagt på hur du hanterar wow som det är just nu dvs mer casual, jag har inga problem med att lägga ut 100kr i månaden på wow då 100kr för dem 10 - 15 timmarna av nöje jag får ut i spelet är värt det för mig
Vad skulle du göra med dem 100kr annars? Köpa en pizza och en chips påse som kommer räcka i en timme? Nej då kör jag hellre lite wow för dem :) Har jag tråkigt så sitter jag inte och gnäller utan gör något annat helt enkelt
Men som sagt, det är en subjektiv sak, som jag ser det så är det värt det men andra kommer ju såklart gnälla och säga att wow suger och att 100kr är rena rånet för dem timmarna som du spelar
————————————————————————————————-
Ska man sammanfatta det. WoW är det perfekta spelet om du INTE har ett behov att spela 10+ timmar om dagen. Det finns MASSOR av nytt solo content att göra, det finns mycket att göra men det mesta involverar quests eller att du stormtrivs i BGs. Har du kompisar som du kan spela arena med eller bara köa random BGs så visst, kör på spela WoW.
Men om du är en av dem där rånördarna som vill spela hela tiden och kör alla LFRs och raids på en dag så finns det tyvärr inte mycket mer att göra än i Wrath.
Du kan spela arenas cross realm nu, RBGs finns men dem är stendöda, proving grounds är kul i en dag eller två. Den där tillers farmen är kul ett tag också men det är bara 10 - 15 minuter per dag du gör den, men den kommer få dig att logga in varje dag.
Enligt mig är WoW värt det, jag spelar inte speciellt mycket nu för tiden men jag har kul när jag väl spelar.
#20, Lol S11, hemsk säsong om du inte spelade lock, rogue, resto shaman, mage, disc eller trippel dps..
(slutade lira mop för 6 månader sen) (Y)
Jag menar dom har ju förlorat hur många subscribers som helst, det borde väl säga något att spelet är påväg neråt, inte uppåt?
Däremot blir konkurrensen hårdare för varje år. Dessutom kommer det ut fler och fler spel. Folk tröttnar även osv.
Bara för att ett spel har färre spelare än vad det hade tidigare, betyder det inte att spelet bara blir sämre och sämre.
Sedan att spelet är påväg nedåt konstaterades 2011 :P
Är lite inne på samma spår som #0, har 7 dagars playtime och ska ge det en chans. Men är ganska säker på att om 2-3 dagar så har jag kommit på hur less jag är på alla efterblivna ändringar som jag blivit alla andra gånger man fått free playtime :D
Det vi gör in-game;
Challenge Mode Gold - du gör Heroic Dungeons med Item level 476. Alltså blåa items och du har 12 min på dig att cleara instancen och måste döda x antal enemies samt alla bossar. Rewards är Titel, Mount och Transmog-gear.
Det ABSOLUT roligaste i spelet!
Proving Grounds - Samma som Challenge mode ovanför men man gör det individuellt. Som dps ska du klara vågor av adds som spawnar, ju fler vågor, ju bättre är man som pvpare och pveare. Vi tävlar i vem som klarar flest vågor med adds, eller som healer ska du heala ett NPC-gäng. Och tank, leda ditt NPC-gäng.
World PVP och Arena - Du behöver inte skapa ArenaTeam längre utan nu gäller bara Personal Rating. Du kan inte vinna på BURST och jag såg någon klaga på 75% resi och slowphased. Det är ju bra!? Enda sättet du kan vinna är genom kommunikation via CC!
World PVP är bara förjävla kul På Timeless Isle!
Nya raiden Siege Of Orgrimmar med Flex Difficulty(?) är jätteskoj :)
Samt Alla BT runs för warglaives etc :)