1
En gång för alla - Hur man stramar?
Postat av Employ den 9 Augusti 2013, 01:30
12 kommentarer · 305 träffar
Long time no see, Hej FB! (Fail topic)
Jag vill börja med att berätta en kort bakrund till varför jag sitter här och skriver en tråd på FB. Jag har under hela denna veckan, googlat, sprängt redan existerande trådar, ring supportavdelningar och erbjudit folk stora summor pengar i hopp om att få min stream att komma igång.
Vad jag undrar är, hur får jag en kvalitativ stream?!?
Mitt system:
MacBook Pro
2,9 GHz intel Core i7
8 GB 1600 MHz DDR3
Intel HD Graphics 4000 512
Programvara OS X 10.8.4
Uppkoppling 100 fiber
Jag använder mig utav en gratisversion av Wirecast och streamar på Twitch.tv
Sample på kvalité: http://www.twitch.tv/frlppe/b/ 442816213
(Det laggar alltså endast på streamen men jag kan spela med samma prestanda både med och utan stream igång)
Någon som har erfarenhet av streaming med Mac och som vet vad som krävs och vad som fungerar, SNÄLLA DELA MED ER! Behöver också svar på om mitt system är tillräckligt eller 'är det där det brister? Alla svar är bra svar idag.
Kan som tidigare nämnt betala en summa pengar för din hjälp!
Jag vill börja med att berätta en kort bakrund till varför jag sitter här och skriver en tråd på FB. Jag har under hela denna veckan, googlat, sprängt redan existerande trådar, ring supportavdelningar och erbjudit folk stora summor pengar i hopp om att få min stream att komma igång.
Vad jag undrar är, hur får jag en kvalitativ stream?!?
Mitt system:
MacBook Pro
2,9 GHz intel Core i7
8 GB 1600 MHz DDR3
Intel HD Graphics 4000 512
Programvara OS X 10.8.4
Uppkoppling 100 fiber
Jag använder mig utav en gratisversion av Wirecast och streamar på Twitch.tv
Sample på kvalité: http://www.twitch.tv/frlppe/b/ 442816213
(Det laggar alltså endast på streamen men jag kan spela med samma prestanda både med och utan stream igång)
Någon som har erfarenhet av streaming med Mac och som vet vad som krävs och vad som fungerar, SNÄLLA DELA MED ER! Behöver också svar på om mitt system är tillräckligt eller 'är det där det brister? Alla svar är bra svar idag.
Kan som tidigare nämnt betala en summa pengar för din hjälp!