har lirat wow i 7 år, bara kört pvp rakt igenom. Har 3 st lvl 90, har levlat ALLA bara genom att köra bgs och det har tagit tid nå så jävulskt. Hatar pve helt enkelt, questa, raida, hc allt suger. Så jag tänkte fråga alla som raidar: vad är egentligen roligt med pve?
Jag menar, kollar man på det lite snabbt så verkar det bara löjligt (och superlätt). Man samlar ihop 25 st scrubs och så slår man lite på datorprogram som inte ens är en riktig spelare. Man använder en "rotation" som man ej kan använda i pvp eftersom varje situation är olik den andre. Förklara vad som är skoj med pve? Säger inte att pvp kräver mer skill, pve är säkert supersvårt med tanke på att man är 25 vs 1. Säkert jättesvårt. Vill bara veta vad som är roligt?
Det roliga med det är att det är en utmaning då varje boss är i princip annorlunda med olika attacker etc. Vissa har bland annat timers, adds och liknande som man måste passa sig för...
att raida är som att pracca mot bots... just saying xD
Det är ungefär som att säga att en maträtt är jätteäcklig utan att ens smakat på den.
Sen den som säger att pve är enkelt kan ju försöka sig på new content och försöka va en av de snabbaste guilderna inte direkt lätt - menar inte att pvp är lätt då.
Älskar folk som inte kan tänka innan dom öppnar käften.
Anledningen till att jag slutade med pve var väl för att det blev alldeles för enformigt, det är kul under någon vecka i början av en ny raid och sen blir det bara en enda stor grind efter gear inför nästa raid som släpps.
#9 Det har han ju dock aldrig påstått heller.
Arena däremot där är det hela tiden nya utmaningar vilket leder till att det kan hållas roligt hela tiden och vara stimulerande flera månader, ja år tom i rad. Som sagt, no hate fellas försöker bara förstå det roliga i att möta samma mobs dag ut och dag in
Få mig inte att gå in och lira en jävla raid bara för att bevisa mig själv....
Förstår inte varför alla dessa trolltrådar inte tas bort.
#23 okej första levlade jag givetvis vanligt, fel av mig
Att bemästra ett manus kräver träning, tid och tålamod, speciellt när man är flera som måste klara det samtidigt och tillsammans.
http://www.fragbite.se/?thread ID=1091995
Ont: Läs i min tråd så får ni min uppfattning.
Raida = som att spela mot bottar i cs
Om man någon gång spelat ett svårt single player spel och ständigt försökt spöa en boss i flera timmar och sedan klarar det brukar man känna ett riktigt härligt lyckorus (iallafall jag).
I raids i WoW kan man uppleva samma känsla, fast flerfaldigt bättre, när man gör samma sak fast tillsammans med 9 / 24 andra spelare. Riktigt härlig känsla när alla lyckas göra rätt samtidigt :).
Men jag förstår vad du menar. PVP är skitkul. Tycker däremot det är roligare med att ha 'klarat ut' ett spel.
Segt att veta att det finns en person utanför som inte får vara med :/
#33 Du har fel du med, PvE'n är svårare nu än vad den var i wotlk och tbc. Jag förstår inte hur man inte kan förstå att folk har kul i PvE, rätt efterblivet tankesätt. Jag kan till exempel förstå att folk gillar att rida även fast jag själv inte gillar det.
"pve är säkert supersvårt med tanke på att man är 25 vs 1. Säkert jättesvårt"
What :D
Sammanfattar varför jag iaf tycker raiding är kul. Som #1 sa, gemenskapen, sedan blandat med fokus som du vet 24 andra personer har samtidigt för att överkomma en boss ingen i världen har dödat förut för att få utbryta i skrik och adrenalin.
Efter sista raiden när man dödade sha of fear eller vem det nu var så blev jag sjukt besviken, kollat på alla dessa streamers som raidar på HC och har stora problem med att ta sig igenom första draken, tänkte fan vad svårt det såg ut, testade själv och fyfan så jävla b det var, man kan stå och slö heala eller slö dpsa för det räcker med att en druid och shaman står och overhealar.
PvPare: Varför kör man PvE? Det är så lätt osv..
PvEare: Ta allt i HC o proof då?
PvPare: Sluta lacka PvE-noobs..
Sen bara massa jävla babbel o att alla ska motbevisa, snälla sluta o prata om politik o förhållanden istället :D:D:D
Det kanske inte är så svårt att cleara en heroic raid någon gång under en expansion, men att göra det under den relaterade patchen, för att inte nämna, som en högt rankad guild (motsvarande att t.ex. ligga inom 'gladiator' bracket på en ladder) är svårt.
För det första är många fights extremt högt tune:ade vilket kräver att samtliga spelare i full synergy lyckas utföra sin sk. "rotation" till max. Mechanicsen är dessutom så unforgiving att du som spelare inte har råd att göra misstag under fighten. För att spela i en ledande PVE-guild så krävs det att du får ut 100% av din gubbe och det gear du har, att enbart följa en 'static' rotation som du beskriver duger inte.
Dock som sagt, om vi snackar om kills som inte tillhör toppen rankmässigt så kan man argumentera att PVE inte är så svårt (då man har bättre gear, taktiker tillgängliga osv.). Then again tycker jag inte heller att det är så svårt att nå en någorlunda hög rating i PVP heller, det är först när man når ett visst "tak" som saker börjar bli riktigt svårt, precis som i PVE.
Bland annat nu, Lei Shen Heroic så har Method/Bloog Legion sagt att de tykcte det var en av de bästa fighterna i WoW, bäst tunad och roligast. Och nu 26 dagar efter heroic öppnade i Throne of Thunder har enbart 4 guilder världen besegrat honom, kallar ni det lätt?
Samt bara 14 guilder har tagit ner 11/12 bossar om man räknar bort optionalbossen i slutet som lär ta ett bra tag innan någon dödar.
Säg inget som ni inte kan något om och inte har erfarenhet SJÄLV utav.
Kör det som ni tycker är roligast och njuter av mest personligen, låt andra göra det de vill. Det är lika mycket skicklighet i både PVP och PVE på olika sätt.
#50 Han säger ingenting som tyder på att något måste vara svårt för att vara roligt, han säger dessutom att pve säkert är svårt men att pvp är svårare. Du får nog läsa om det ett par gånger.
Men du får gärna länka din armory i pm hur som. :-)
Idag kan vilken idiot som helst spela HC.
wotlk forever <333
http://www.youtube.com/watch?v =AmFwW3Px0Wo
sen att man dominerade pvp med är ju fakta
http://www.youtube.com/watch?v =xLm5GqJ5SRQ
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min iPhone
Säger inte att han säger att det är den enda anledningen, men mitt i hans påstående om att PvE inte är roligt så kommer han med svårighetsskillnader mellan PvE och PvP, samt att PvE inte verkar vara särskilt svårt.
Låt mig citera för att göra det ännu klarare för dig:
"Jag menar, kollar man på det lite snabbt så verkar det bara löjligt (och superlätt)."
"pve är säkert supersvårt med tanke på att man är 25 vs 1. Säkert jättesvårt." (notera sarkasmen)
"På högre nivå vill jag påstå att pvp är mycket svårare"
När man lärt sig basics och hur bossen fungerar och även rotations vet man vad man ska göra.
PvP är inte förutsägbart, vilket gör det svårt. Olika motståndare som har olika spelstilar, etc.
Det är som att säga att möta hard bots på CS är lika svårt som att möta SK.
Många här säger att alla kan gå in o köra hc bossar, visst går det till en viss grad, men inte om du verkligen ska pusha för en viss world rank (#1-10).
PVP är svårare på högsta nivå, men att nå 2000 rating är ju något vem som helst med lite bakom pannbenet kan göra, samma sak med att raida på en viss nivå.
Skrivet med min iPhone
Tycker dock pvp är extremt mycket roligare än pve. Jag vill inte binda upp mig med tider som man ska raida osv. Tröttnar något extremt fort, men det är ju jag.
Körde pve i 60 och 70. Men efter det så har det bara varit pvp. Fular runt med någon av mina polare och har allmänt kul :)
Dock så har det endast gått att få experience i BGs sedan 2009, vilket var i WOTLK(4 år sedan).
=)
OnT: Inget kräver skill, det kräver bara att man har något bakom pannbenet.
Skrivet med min Android-mobil