satt å slökollade lite på reckfuls wow stream när når random frågade vad han tjänade i månaden på att streama å han sa 14000 dollar....jag menar rly? kan det stämma lr trolla han?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#103 det är mycket, men det är ungefär vad dem drar in, han har ca 5k viewers + och - ibland men runt 5tusen. Sen har han ca 200 subs på sin twitch vilket ger 2.5$ x200 i månaden.
Sen får vi inte glömma alla donations han får varje dag, kan vara upp till 300$
Byron Bernstein
this is taboo to talk about but ~ @ 23 years old i'm on track to make over $200,000 this year from playing computer games... my web page is getting 50,000, sometimes 100,000 unique visitors daily, three months straight so far. i guess the no college route is working out -for now-.... thanks for the support, everyone. going to bed happy, excited for the future
#105 forsta januari i ar kommer skatten hojas. skatten delas upp i olika grader. till exempel skattar vissa 28% och andra 33%. dom som just nu skattar 28 kommer skatta 33 osv. darfor kommer hans lon om man baserar den pa 12 manader att minska ett par % 2013.
inkomstskatten louisiana ligger den pa 6% per dollar om man tjanar 50k och over. kalifornien verkar ha hogre skatt. 9.3% om man tjanar 47k och over. sen ar de en valdigt stor skillnad pa att tjana en miljon i usa och en miljon i sverige. i sverige ar sjukvard skola osv gratis. i amerika skattar man inte sa mycket inom foretag vilket gor att man istallet valt att skatta extremt mycket for sjukvard.
man far nog rakna med runt 28-33% i kalifornien om han tjanar 200k per ar
Han jobbar med något han älskar, tjänar bra på det, har en snygg tjej och ser inte allt för dålig ut själv. Ser inte varför någon skulle kalla han loser.
#112 Vet inte om du inte kollat på hans stream på länge men nog är han helt klart en av dem bättre. När han precis kom tillbaka var han däremot inte så bra.
#116 Han kommer nog inte ha några direkta problem irl sen när han inte kan leva på wow. Han är hyffsat smart, han är social och han har några saker att skriva på sitt cv, bl.a. utveckling av något/några mobilspel. Menmen, det är vad jag tror iallafall.
#117, Nej han är inte en av dem bästa, på Rogue är han säkerligen det men på Warrior blir han otroligt boostad av dem han spelar med(venruki, cdew etc). Vem som helst kan spela på 2.4 med såna polare.
Kolla på folk som Towliee, han är typ 35 barre och spelar spel varje dag, olika spel. Reckful är smart och kommer klara sig.
#116, Det kommer alltid ett nytt spel, folk kollar inte på hans stream för och se bra WoW arena då kollar man på Venruki eller Veev. Inte Reckful.
I och med att han är en av de absolut populäraste på twitch just nu så kommer han att tjäna bra med pengar i princip så länge han fortsätter streama. Det är nog minst lika många som kollar på honom för att han är skön osv och inte för att han råkar vara bra på wow.
#126 Det är en oljejävel vid namn Amhai Sharib som sitter och rent ut sagt kastar bort sina pengar på reckful och sodapoppin. Han har donerat 52000$ på två dagar.
Helt otroligt. Prints han själv tagit på hans paypal visar att han sitter på 500 000$ bara på paypal, hur mycket tror ni han har totalt? :-)
#127 Förmodligen mer än vad du och jag har tillsammans.
Sluta var så avundsjuk. Han visar sin uppskattning. Han har förmodligen så mycket pengar att han inte har så mycket annat att lägga det på, än folk han verkligen tycker om.
#128 Jag är inte avundsjuk på det, tycker det är kul att det går att leva på streaming. Hur fick du för dig att jag var avundsjuk?
Jadu, han har ju iallafall mer än vad jag har totalt då jag bara är 18 år och går trean i gymnasiet fortfarande, med tanke på att han har 500k$ på paypal där man vanligtvis inte har sina stora summor pengar.
Det var även en print där han donerade 100k$ men sodapoppin trodde den var fejk. Men i printen har han skrivit i meddelandet i överföringen att det tar tid att föra över 100 000$, så vi får väl se ifall en 100 000$ donation trillar in till sodapoppin också.
För isåfall finns det bara en print från "Amhai Sharibs" paypal där man ser överföringen och att den är pending. Där han skrivit att det tar tid att föra över 100 000$ på paypal.
Men annars har du video på reckfuls 10k dollar ovan och jag kan länka voden till sodapoppins stream inatt, vart i voden vet jag inte riktigt men det var runt 01:00-03:00 svensk tid tror jag, han bor dock i USA men du kan nog kolla tidpunkterna på voden och räkna lite.
Printsen kan jag länka när jag kommer hem om du vill se. :-)
EDIT: Hjärnsläpp, såg att din kommentar var innan jag berättade om 100 000$ skiten, men voden med halva summan av donationerna har du ovan. De första 21 000$ var igårnatt innan reckful fick sina 10 000$. Donationerna är dock utspridda på några 7000$, 5000$ och liknande.
#134 Vet inte hur mycket Swifty eller Towelie får, men Reckful hade i december tjänat 1.3miljoner SEK förra året, majoriteten från streaming och han började streama i augusti. Och tänk på att sodapoppin fick 42000$ på två dagar igår och iförrgår, det är rätt stora summor dom drar in.
De tjänar nog skapligt även efter skatt, men det är inget som kommer hålla länge. Kan vara skoj att hålla på med när man är ung. 23år som Reckful är ligger väl på gränsen dock.
Känns inte som att han kommer spendera pengarna särskilt smart.
#137 Reckful är förmodligen en av de mest intelligenta män inom spelvärlden. Han är otroligt världsvan och sofistikerad. Tänk innan du talar. Reckful är guld värd.
#138 Reckful är faktiskt väldigt smart.. Likadant med han kripp eller vad han nickar, de har bara fastnat för spelen men det är inga "idioter" om man säger så!
#145 Nej, sodapoppin har fått 42k av Amhai Sharib. Han fick 21k iförrgår natt och även runt 21k nu inatt. Reckful har dock "bara" fått 10k donationen av Amhai Sharib.
#142 Det var sodapoppin, men som sagt så trodde sodapoppin själv att den var fejk då pengarna aldrig kom fram, men kan länka printen så får du se för dig själv:
#155 Om de inte får en massa donationer så tror jag inte de tjänar lika mycket faktiskt. Reklam ger inte så otroligt stora summor sålänge de inte spammar reklam.
#156 Haha är du galen? Standard twitch är 3.5 dollar per ad per 1000 tittare (detta är alltså folk med det vanliga avtalet, är man så stor som LoL-spelarna lär man få ännu mer). Har man som LoL-proffsen runt 25k tittare blir det 87,5 dollar per reklam. Sen måste man ju dock tänka på att runt ~70ish% använder nog ad-block, EternalEnVy sade att det var 65% av hans tittare och även ixmike88's tittare använde sig av adblock. Men vi säger 70% för att göra det enklare. 87,5 * 0,3 = 26,25. 26,25 * 6.4 = 168. 168kr per ad, låt oss säga att man drar 5 ads mellan games, 1 game = 30 min = 1680kr/timme.
#147 Helt ärligt nu , skulle inte förvåna mig om den där 100 k inte var photoshoppad :P sen länka nån denna bild http://i.imgur.com/1loGupN.png det är nog garanterat photoshoppad . Men om pengarna laddar skulle det vara jävligt kul o se sopapoppins min på stream när han ser pengarna :D
#159 Snälla länka källan på att man får 3.5dollar/tittare. Jag har hört något otroligt mycket lägre.
När jag googlar det så hittar jag att vanligaste avtalet är mellan 2$/1000 tittare och 5$/1000 som ser reklamen, och det är det jag hört från folk som är partners med twitch.
Sedan så är det så sjukt mycket mer effektivt att göra som wow-proffsen. Streama reklamfritt, 10k tittare (notera halva antalet tittare jämfört med dessa LoL-proffs) och få donationer (skattefritt enligt sodapoppin som är en av de som streamar) som ger dem runt 1000kr timmen garanterat + några småbonusar som dessa vi nämnt ovan och lite andra donationer på runt 500$-1000$ då och då.
#166 Han behöver skatta. Antingen säger han de inte utav någon anledning eller så har han ingen aning. Ålder spelar ingen roll . Han kommer få betala skatt
#168 Jag tror han inte visste om det riktigt först, men reckful sa typ till honom att han behöver betala skatt och att paypal tar typ 4%. inte 100 men min bror sa något sånt xD
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Skrivet med min Android-mobil
Sen får vi inte glömma alla donations han får varje dag, kan vara upp till 300$
ca 850000 efter skatt.
olika beroende pa vilken stat osv.
33% ar de nog och 35% 2013.
this is taboo to talk about but ~ @ 23 years old i'm on track to make over $200,000 this year from playing computer games... my web page is getting 50,000, sometimes 100,000 unique visitors daily, three months straight so far. i guess the no college route is working out -for now-.... thanks for the support, everyone. going to bed happy, excited for the future
inkomstskatten louisiana ligger den pa 6% per dollar om man tjanar 50k och over. kalifornien verkar ha hogre skatt. 9.3% om man tjanar 47k och over. sen ar de en valdigt stor skillnad pa att tjana en miljon i usa och en miljon i sverige. i sverige ar sjukvard skola osv gratis. i amerika skattar man inte sa mycket inom foretag vilket gor att man istallet valt att skatta extremt mycket for sjukvard.
man far nog rakna med runt 28-33% i kalifornien om han tjanar 200k per ar
Blir tufft som vuxen.
Jag är varken känd, använder twitch eller youtube, eller ber folk att donera.
Ja, det är så lätt.
Blir nog tufft att streama när man väl har åldern inne.
#116 Han kommer nog inte ha några direkta problem irl sen när han inte kan leva på wow. Han är hyffsat smart, han är social och han har några saker att skriva på sitt cv, bl.a. utveckling av något/några mobilspel. Menmen, det är vad jag tror iallafall.
Kolla på folk som Towliee, han är typ 35 barre och spelar spel varje dag, olika spel. Reckful är smart och kommer klara sig.
#116, Det kommer alltid ett nytt spel, folk kollar inte på hans stream för och se bra WoW arena då kollar man på Venruki eller Veev. Inte Reckful.
Helt otroligt. Prints han själv tagit på hans paypal visar att han sitter på 500 000$ bara på paypal, hur mycket tror ni han har totalt? :-)
Sluta var så avundsjuk. Han visar sin uppskattning. Han har förmodligen så mycket pengar att han inte har så mycket annat att lägga det på, än folk han verkligen tycker om.
Ca 13k SEK, 1000:- timmen.
Tråkigt liv. ;<
Jadu, han har ju iallafall mer än vad jag har totalt då jag bara är 18 år och går trean i gymnasiet fortfarande, med tanke på att han har 500k$ på paypal där man vanligtvis inte har sina stora summor pengar.
Det var även en print där han donerade 100k$ men sodapoppin trodde den var fejk. Men i printen har han skrivit i meddelandet i överföringen att det tar tid att föra över 100 000$, så vi får väl se ifall en 100 000$ donation trillar in till sodapoppin också.
För isåfall finns det bara en print från "Amhai Sharibs" paypal där man ser överföringen och att den är pending. Där han skrivit att det tar tid att föra över 100 000$ på paypal.
Men annars har du video på reckfuls 10k dollar ovan och jag kan länka voden till sodapoppins stream inatt, vart i voden vet jag inte riktigt men det var runt 01:00-03:00 svensk tid tror jag, han bor dock i USA men du kan nog kolla tidpunkterna på voden och räkna lite.
http://sv.twitch.tv/sodapoppin /b/366128774
Printsen kan jag länka när jag kommer hem om du vill se. :-)
EDIT: Hjärnsläpp, såg att din kommentar var innan jag berättade om 100 000$ skiten, men voden med halva summan av donationerna har du ovan. De första 21 000$ var igårnatt innan reckful fick sina 10 000$. Donationerna är dock utspridda på några 7000$, 5000$ och liknande.
Känns inte som att han kommer spendera pengarna särskilt smart.
Jag vet att sodapopping fick typ $8600 eller något, och nu såg jag att Reckful fick 10.000. Är det från samma kille eller?
Vem fick 100k donationen, och var det också från samma?
Bra spenderade pengar enligt mig.
#142 Det var sodapoppin, men som sagt så trodde sodapoppin själv att den var fejk då pengarna aldrig kom fram, men kan länka printen så får du se för dig själv:
http://i.imgur.com/zs55xUXh.jp g - Här är en 2k$ donation till sodapoppin
http://i.imgur.com/EBXRWbv.jpg - Här är den troligtvis photoshoppade 100k$ donationen
GG livet.
När jag googlar det så hittar jag att vanligaste avtalet är mellan 2$/1000 tittare och 5$/1000 som ser reklamen, och det är det jag hört från folk som är partners med twitch.
Sedan så är det så sjukt mycket mer effektivt att göra som wow-proffsen. Streama reklamfritt, 10k tittare (notera halva antalet tittare jämfört med dessa LoL-proffs) och få donationer (skattefritt enligt sodapoppin som är en av de som streamar) som ger dem runt 1000kr timmen garanterat + några småbonusar som dessa vi nämnt ovan och lite andra donationer på runt 500$-1000$ då och då.
#160 Den bilden du länkade nu är photoshoppad. Denna är den riktiga versionen av den du skickade: http://i.imgur.com/zs55xUXh.jp g
Skulle de inte skattas skulle de va det bästa sättet i hela världen att tvätta pengar genom...
Donation är bara ett finare ord för att ge bort pengar...
Voyboy förklarar ju mest hur han spelar och varför han gjorde si och så.
#162 Sodapoppin har iallafall nämnt att han inte behöver skatta det han får in, därför tog jag med det.