1
Snabbt guld
Postat av haannesl den 13 November 2012, 19:01
17 kommentarer · 237 träffar
Tjena,
För någon dag sedan på skolan fråga några polare om de kunde få köpa guld av mig (10kr per 1k).
Jag tackade ja och tjäna in mig 40 kr och tänkte att det var kul (se i litet perspektiv nu).
Nu är det så här att de fråga mig återigen idag om det kunde få köpa mer senare i veckan fast för runt
en hundring. Dock ligger jag på ynka 10k guld och vill gärna tjäna mer.. Har nedan sammanfattat snabbt
hur jag har möjlighet till att få guld men det går inte något vidare snabbt och jag vet att många här
på Fragbite tjänar enkelt 50k+ per dag och har enormt med guld.
Kan även säga att jag har 600 i minig och håller på att skilla upp JC (ligger på 300-400).
Kan börja med att jag fick ihop lite drygt tio stacks men avrundade
till 10 för att göra det enklare att räkna.
10st Ghost Iron Ore på 20 minuter.
High demmand. 10stacks=290 guld som ore.
Smelt Ghost Iron
Tar 2 st Ghost Iron Ore men man tjänar några ynka guld mer.
1x10=65g
10x10=650g per 20 min.
Prospect tid=ca. 3 minuter för 10 stycken stacks.
Räkna kanske med +100-200 guld om man är noga för "övriga" drops/ores.
Genom detta tjänar man ungefär senare runt 650x2.5=1 625+400=2 025/h
Gångrade med 2.5 och inte 3 pga prospect samt att lägga ut på AH samt annat trams.
Blir riktigt glad om ni kan tipsa mig hur ja kan tjäna mer guld snabbare, vet ett par sätt men är nästan
precis lika mycket guld det handlar om där.
Här är ett tips för er som ej har proffs :)
http://www.youtube.com/watch?v =EuXC8bHzJ3M - körde själv på den i slutet av cata ;)
Tack i förtid!
För någon dag sedan på skolan fråga några polare om de kunde få köpa guld av mig (10kr per 1k).
Jag tackade ja och tjäna in mig 40 kr och tänkte att det var kul (se i litet perspektiv nu).
Nu är det så här att de fråga mig återigen idag om det kunde få köpa mer senare i veckan fast för runt
en hundring. Dock ligger jag på ynka 10k guld och vill gärna tjäna mer.. Har nedan sammanfattat snabbt
hur jag har möjlighet till att få guld men det går inte något vidare snabbt och jag vet att många här
på Fragbite tjänar enkelt 50k+ per dag och har enormt med guld.
Kan även säga att jag har 600 i minig och håller på att skilla upp JC (ligger på 300-400).
Kan börja med att jag fick ihop lite drygt tio stacks men avrundade
till 10 för att göra det enklare att räkna.
10st Ghost Iron Ore på 20 minuter.
High demmand. 10stacks=290 guld som ore.
Smelt Ghost Iron
Tar 2 st Ghost Iron Ore men man tjänar några ynka guld mer.
1x10=65g
10x10=650g per 20 min.
Prospect tid=ca. 3 minuter för 10 stycken stacks.
Räkna kanske med +100-200 guld om man är noga för "övriga" drops/ores.
Genom detta tjänar man ungefär senare runt 650x2.5=1 625+400=2 025/h
Gångrade med 2.5 och inte 3 pga prospect samt att lägga ut på AH samt annat trams.
Blir riktigt glad om ni kan tipsa mig hur ja kan tjäna mer guld snabbare, vet ett par sätt men är nästan
precis lika mycket guld det handlar om där.
Här är ett tips för er som ej har proffs :)
http://www.youtube.com/watch?v =EuXC8bHzJ3M - körde själv på den i slutet av cata ;)
Tack i förtid!