1
När raidar du och vilka tider?
Postat av FredrikKarlsson den 19 April 2012, 12:41
45 kommentarer · 332 träffar
Hej!
På ungefär 3veckor nu har jag gjort 2guilds som har ungefär 80 aktiva spelare i sig, och det är nu dags att sätta igång att köra raids och RBG.
Tänkte höra med er vilka dagar ni raidar och vilka tider?
Enligt mig är det bäst och börja kanske klockan 7 och avsluta runt 10-11.
Varför?
Man har kommit hem från jobbet/skolan kl 4 vill slappa lite framför soffan. Vill ta något att käka eller kanske vara med någon vän.
När klockan börjar nära mig 7känner mig att datorn suger till, och då kan det ju vara hur gött som helst att sätta sig ner och slöa lite i raids eller rbg.
Sen tycker jag 10-11 är en perfekt tid att sluta. Varför?
Jo, det finns barn som spelar WoW, ganska många.
Dom kanske inte får/vill vara uppe längre en till 11då det är ganska sent på en (onsdag) exempel.
Eller så finns det vuxna som ska upp tidigt, och heller inte vill sitta längre en till kl 11.
Så..
Vad säger ni? vilka dagar ni raidar och vilka tider?
( Min tanke är så här)
Onsdag 7PM - 10PM (raid)
Fredag eller lördag 7-11pm (rbg)
Måndag 7PM - 10PM (raid)
( Eftersom det inte är något hardcore guild, så gör det ingenting om vi inte klarar att göra hela raiden just på dom två dagarna, och de flesta behöver ändå geara upp sig innan man kan lira HC raids och döda sista bossen etc)
På ungefär 3veckor nu har jag gjort 2guilds som har ungefär 80 aktiva spelare i sig, och det är nu dags att sätta igång att köra raids och RBG.
Tänkte höra med er vilka dagar ni raidar och vilka tider?
Enligt mig är det bäst och börja kanske klockan 7 och avsluta runt 10-11.
Varför?
Man har kommit hem från jobbet/skolan kl 4 vill slappa lite framför soffan. Vill ta något att käka eller kanske vara med någon vän.
När klockan börjar nära mig 7känner mig att datorn suger till, och då kan det ju vara hur gött som helst att sätta sig ner och slöa lite i raids eller rbg.
Sen tycker jag 10-11 är en perfekt tid att sluta. Varför?
Jo, det finns barn som spelar WoW, ganska många.
Dom kanske inte får/vill vara uppe längre en till 11då det är ganska sent på en (onsdag) exempel.
Eller så finns det vuxna som ska upp tidigt, och heller inte vill sitta längre en till kl 11.
Så..
Vad säger ni? vilka dagar ni raidar och vilka tider?
( Min tanke är så här)
Onsdag 7PM - 10PM (raid)
Fredag eller lördag 7-11pm (rbg)
Måndag 7PM - 10PM (raid)
( Eftersom det inte är något hardcore guild, så gör det ingenting om vi inte klarar att göra hela raiden just på dom två dagarna, och de flesta behöver ändå geara upp sig innan man kan lira HC raids och döda sista bossen etc)
Om du fick välja EN dag då du vill raida, vilken blir deT?
104 personer har röstat