Mitt liv är förstört pga Steve jobs.
Mitt liv har blivit förstört på grund av Steve Jobs.
För att ni ska förstå så behöver ni veta lite bakgrundsfakta...
Jag har under mitt liv flyttat runt väldigt mycket. Min pappa är Kanadensare, min familj och jag bodde i Toronto tills jag var 13 år. Då flyttade vi till Sverige (Min mamma är Svensk) hon har alltid pratat Svenska med mig, sen jag föddes.
När jag då började högstadiet i Sverige så hade jag bra svenska. Men hade otroligt svårt uppfatta vad folk sa. Mest på grund av dialekt och slang. Hade aldrig någonsin pratat Svenska med någon annan än mamsen. Men efter tidens gång har man lärt sig hantera och förstå språket bättre.
Hur som helst, efter en tid så kontaktade sjukhuset i Toronto min pappa, de ville att han skulle donera benmärg till en man i nöden. (Pappa har en ovanlig blodgrupp osv, så det var väldigt svårt att hitta en passade donator.)
Sjukhuset betalade all transport upp till Kanada igen. Vi fick flytta hem igen under en tid. Återhämtning för papi efter ingreppet.
Gubben som fick benmärgstransplantationen överlevde tack vare detta. Och för att besvara vad ni tänker, nej denne gubbe var INTE Steve Jobs. Dock var det en viktig nyckelperson för Apple. Observera att detta var 2004.
Som alla vet led Steve själv av cancer, vilket gjorde att han valde att stödja oss med en summa pengar (hur mycket behöver vi inte nämna. Lets say X)
Dock så var dessa cancerpengar frysta på mitt konto tills att jag skulle fylla 30. Men som glad 13 åring så gjorde man ju upp planer och fantiserade vad man skulle göra med denna förmögenhet. Köra hus vid stranden och ha en hund.
Något år gick tills jag plötsligt började få diverse appleprodukter hem till mig. Prototyper på Iphone bland annat. Dock fungerade inte dessa telefoner i Sverige. Men satan så kul det var ändå.
Så livet fortsatte, fick lite prototyper lite här och var ibland.
2011!!!
Jag levde vid den här tiden på året ett bra liv, Apple hade till och med sponsrat företaget som jag jobbar på. Så alla fick en Iphone som företagsmobil och alla kontorsnissar fick datorer.
MEN!!!! När Steve Jobs dog (rip), så blev dessa X cancerpengar upplåsta på kontot. Jag blev girig och spenderade otroliga summor på allt. Brudar osv.
Kort därefter slutade jag bry mig om mitt liv, jag orkade inte jobba längre. Eftersom jag inte skulle behöva jobba något mer i mitt liv. Låg bara hemma och lirade med mina arbetslösa vänner som bor i min lägenhet.
Ett tag hade jag till och med en egen städerska, som jag betalade för att hon genom skatteverket bytte sitt namn officiellt. Till Berta ofc. (Helt sjukt vad folk är desperata över pengar)
--------------------------- ---------------
Men nu är jag TRÖTT på det här livet, jag har gjort mig av med alla mina appleprodukter. Gett ut till folk på stan, haft små tävlingar på fester osv.
vill ALDRIG se ett äpple igen.
Just nu ligger jag i en husbil och dricker vaniljcola och lirar WoW. Asså seriöst jag orkar inte det här livet.
Frågan är: Borde jag skänka alla pengar för att sedan börja jobba och leva ett normalt liv?
Har du suttit i min sits någon gång?
// Coach.J
Tack så hemskt mycket!
Edit: Är det så när du kör vanlig pcw utan EAC och allt så har jag faktiskt ingen aning.
Men som sagt så hade jag inte detta problem med min förra dator.
Jag sitter på 100/100 mbit bredband med en NETGEAR WNDR3700 som är en riktigt bra router som jag aldrig tidigare haft problem med.
Jag löste det ett tag med ett nytt modem, men det händer fortfarande ibland.
Konstigt så är det nog bara när jag spelar cs tillsammans med eac.
#7 Såg precis din tråd, hoppas någon kommer med en lösning som inte kräver pengar.