Streama heroicraids och högrankad arena?
Tjena. Jag sitter just nu i tankarna om att börja streama våra heroicraids och mina arenamatcher.
PoVen kommer vara från en Holy paladin både i PvP och PvE. PvEn kommer dock vara lite mindre tider på då vi redan clearat allting och ni mest kommer få se bossfarming men alltid kan det väl tillfredställa någonting.
PvP kommer endast vara i arenan och 2700 uppåt och endast spelas hjärndöd zergcleave. Det kommer snackas engelska i raiden och i arenan.
Frågan är dock hur gör jag för att streama upp allting för allmänheten. Vet inte heller om min lina räcker för att streama (Sitter på 100/10) om det sitter mer än 5 personer och tittar. Jag vill även att man skall kunna höra ventljudet på streamen.
Kan tänka mig att ge en belöning till den som hjälper mig att få igång prylarna.
bara googla setup stream on justin tv/twitch tv/ustream jag föredrar twitch (justin's gaming stream sida)
finns många val vad du streamar med, xplit och fme är väl populärast
om du lirar hon/sc2 finns det guider på tl/hon's forum etc
Hydras egna guide, provat själv och funkar finfint.
Kommer förhoppningsvis uppdatera det här om jag får igång det.
Det är din upload som det beror på och du har 10mb upload vilket är bra.
Jag har 1 mb upload å streamar helt ok.
Blir så förbannad när folk som ni kommer och säger "Ingen vill ändå kolla på en holy paladin". Det är väll för fan en smaksak ?
Skulle väl vara det att paladiner är ganska tråkiga. Ni lär väl för det mesta bara se en massa Divine Light-spam.
Fast att se från en melee eller tank måste ju vara ännu sämre när man inte ser ett skit för att bosses är så stor?
Sitter med guiden nu. Verkar som om jag får igång det till raiden förhoppningsvis lol. Om jag får igång det lägger jag länken här klockan halv sex.
Hur gör jag förresten utifall att man typ vill switcha Pov, går det? En warlock i våran guild kan också streama, eller måste han lägga upp en egen stream då?
#24, ni kan icke byta PoV i en stream sålänge du inte streamar hans stream, så att säga. Men låt han streama så kan man muta ljudet på en stream och titta på båda samtidigt. :)
Någon som vet vad som är fel?