Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför är WoW så populärt?

Postat av Qazter den 13 Maj 2011, 02:14
21 kommentarer · 154 träffar
Jag har länge undrat detta. Varför är WoW så populärt idag som det är? Spelet har mer än 11 miljoner betalande spelare världen över.

Missförstå mig inte, jag tror inte att spelet är dåligt, jag har nämligen aldrig testat de då jag är rädd för att fastna i WoW träsket.

Men jag undrar varför man fortsätter spela det, vad är dragningskraften? Jag menar, det finns ju en maxlevel. När man är lvl (85?) så tar ju spelet slut och det finns ingenting man kan göra? Till skillnad från exempelvis Tibia där det inte finns någon som helst maxskill eller maxlevel där man ständigt vill bli högre level, bli rikare, skaffa dyra/rare items osv så det är lätt att man fastnar och blir beroende.

Så det jag undrar och vill diskutera är: Vad gör man efter level 85 egentligen? Finns det speciella items som är väldigt rare som folk försöker samla på? hur rare items finns det? vad är raids? hur blir man BÄST på spelet då det finns en maxlevel? osv... osv... (Jag är inte intresserad av PvP etc.. Så ta detta från en riktig RPG spelares synvinkel.)

Bonusfråga, vad händer när man dör? Inte är det förjävligt som i Tibia exempelvis?

Spelar du WoW

62 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..