1
hög ms vid byte av ISP
Postat av asari den 17 April 2011, 14:07
9 kommentarer · 203 träffar
yo, bytte nyligen från telia till tele2 och har märkt en markant höjning av min MS in-game. gick från ca 50-100 home, 50-100 world till 50-100 home, 200-250 world. har snackat med tele2 och dem kan inte förklara det, enligt dem använder dem samma fysiska server i min närhet som telia gjorde.
är inte alls bra på sånt här, skulle en avstänging av pingfiltret lösa mitt problem eller finns det något annat jag/tele2 skulle kunna göra för att sänka min MS in-game?
använder förövrigt samma router och modem som jag gjorde när jag hade telia, har fått ett routermodem hemskickat från tele2 men använder inte det, skulle ett byte till det göra någon skillnad?
förlåt för okunnigheten och tack på förhand :)
är inte alls bra på sånt här, skulle en avstänging av pingfiltret lösa mitt problem eller finns det något annat jag/tele2 skulle kunna göra för att sänka min MS in-game?
använder förövrigt samma router och modem som jag gjorde när jag hade telia, har fått ett routermodem hemskickat från tele2 men använder inte det, skulle ett byte till det göra någon skillnad?
förlåt för okunnigheten och tack på förhand :)