1
Starcraft II - Zerg Frustration!!
Postat av whatCrowbar den 27 Januari 2011, 04:02
73 kommentarer · 152 träffar
Tjenare, är det bara jag eller är zerg lite väl obalanserat DÅLIGA? Åtminstone i början av games i 1v1,
Mot Protoss - Blir man våldtagen av äckel forcefields som man inte kan göra något åt, självklart hinner man inte köra air så då blir stalkers/sentry en OSLAGBAR mix mot zerg early ingame.. Det finns bokstavligt INGET man kan kontra mot det.. Hydror/lings/roach/banes, hur man än mixar är det omöjligt.. och det finns inget annat man hinner få fram innan motståndaren har möjlighet till att pumpa ut tillräckligt me stalkers/sentries..
Mot Terran - ända chansen man har tidigt ingame är att man kör en speed/bane mix och spränger väggen och vinner.. Men nu när man kommit lite högre upp (Platinum) så väggar som redigt och sedan blir man våldagen av MMM + Tanks.. Tanks är op och är omöjliga att ta om man typ inte kör baneling drop + mutas, vilket är OCKSÅ omöjligt för när spiren är uppe är han färdig..
Även Idra, känd zergspelare har torskat onödigt många matcher och själv sagt att zerg inte går bra att lira med..
i 2v2 spelar jag på platinum/diamond nivå och det funkar alltid skit bra.. Kom in i diamond nyligen i 3v3 och spelar i platinum 2v2/4v4.. men i 1v1 är jag fast i guld..
Nån annan som tycker att man ska korta ner tiden och minska kostnaden för spire? samt sänka tiden för hive? Thors kan man jämföra med ultras. Factory+Techlab sen en liten armory som går snabbt som fan, under tiden hinner man bygga ca 5 factories(?) sen har man massthors och själv sitter man med hive in progress.. Har jag fel eller är zerg lite obalanserade?
Zerg Veteran
Mot Protoss - Blir man våldtagen av äckel forcefields som man inte kan göra något åt, självklart hinner man inte köra air så då blir stalkers/sentry en OSLAGBAR mix mot zerg early ingame.. Det finns bokstavligt INGET man kan kontra mot det.. Hydror/lings/roach/banes, hur man än mixar är det omöjligt.. och det finns inget annat man hinner få fram innan motståndaren har möjlighet till att pumpa ut tillräckligt me stalkers/sentries..
Mot Terran - ända chansen man har tidigt ingame är att man kör en speed/bane mix och spränger väggen och vinner.. Men nu när man kommit lite högre upp (Platinum) så väggar som redigt och sedan blir man våldagen av MMM + Tanks.. Tanks är op och är omöjliga att ta om man typ inte kör baneling drop + mutas, vilket är OCKSÅ omöjligt för när spiren är uppe är han färdig..
Även Idra, känd zergspelare har torskat onödigt många matcher och själv sagt att zerg inte går bra att lira med..
i 2v2 spelar jag på platinum/diamond nivå och det funkar alltid skit bra.. Kom in i diamond nyligen i 3v3 och spelar i platinum 2v2/4v4.. men i 1v1 är jag fast i guld..
Nån annan som tycker att man ska korta ner tiden och minska kostnaden för spire? samt sänka tiden för hive? Thors kan man jämföra med ultras. Factory+Techlab sen en liten armory som går snabbt som fan, under tiden hinner man bygga ca 5 factories(?) sen har man massthors och själv sitter man med hive in progress.. Har jag fel eller är zerg lite obalanserade?
Zerg Veteran






