Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sc2 Zerg, tips?

Postat av tysk1 den 17 Oktober 2010, 21:35
22 kommentarer · 153 träffar
Mornsning!

Har lirat sc2 i... ja en dag nu! :] Har tidigare kollat en hel del youtube klipp vilket fick mig att köpa spelet.

Lirade mina 5 matcher för att komma in i en liga och mötte riktiga sopor.. verkligen riktigt dåligt folk. Jag själv är inte bra, men dessa var pinsamma. Vann mina matcher och hamnade i Gold League, problemet är att alla i Gold League (åtminstone de jag mött hittils) är mycket bättre än mig, vilket kanske inte är så konstigt då jag bara lirat i någon dag.

Till det stora problemet:

Nästan alla jag möter spelar terran och jag får pisk varje gång. Har provat att köra en snabb 6pool och rusha in innan wallen kommer, men det går inte. Har provat att köra snabba mutalisks, snabba roaches osvosv och inget funkar. Kanske beror på att jag är kass, men ändå!

Någon zerg-spelare här som kan ge mig lite tips på vad jag ska köra efter? Jag vet att man ska scouta och sedan kontra men har väldigt svårt för det just mot terrans då deras wall hindrar mig och deras marines skjuter ner mina overlords så jag kan inte riktigt se vad de bygger. De flesta kör på med mass marines/marauders och sedan techar thors om de inte kör "flygplanen" (Ber om ursäkt för min noobighet) och gör en drop i min mine-line och dödar alla mina drones innan jag hinner reagera.

Så lite tips och trix på sköna zergtaktiker mot just terrans skulle uppskattas!

"Google förfan..." osv har jag redan testat men känner att jag själv vill vara delaktig i diskussionen mer än att bara läsa eller titta (youtube).

Tänkte också fråga hur lång tid det tar att komma ner i en lägre liga? Jag tycker det är skoj att lira just ligamatcher men jag passar inte i gold :D!

Tack på förhand !
Föregående tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..