Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SC2 Klarar min laptop?

Postat av tysk1 den 16 Oktober 2010, 21:38
9 kommentarer · 151 träffar
Morsning!

Har blivit rejält sugen på att köpa SC2 eftersom jag lirade 1:an ganska aktivt för några år sedan. Problemet är att jag har gjort mig av med min stationära dator och jag vet inte om min laptop klarar trycket?

Har kollat system requirements men vet inte riktigt hur mitt grafikkort ligger till, inte så insatt. Postar requirements nedan och sedan min maskinvara så får ni säga vad ni tror! Det är inget måste att spelet ska gå att spela på högsta grafik men det ska gärna flyta på utan lagg!

Vet inte om recommended utgår ifrån maximala inställningar och om det går att ha lägre än detta?

Recommended System Requirements:

Dual Core 2.4 GHz
2GB Ram
Grafik: 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX
ATI Radeon® HD 3870
(or better)

Min laptop:

Dual Core T5550 @ 1.83 GHz
2GB Ram
ATI Radeon HD 2400 XT

Jag ser ju att processorn inte håller måttet för recommended, men den klarar minimum måttet. Grafikkortet antar jag är lite för kasst men ni som har spelet kanske kan svara på om det går att spela på lägre inställningar utan lagg?

För hela System Requirements kolla här:

http://eu.blizzard.com/support /article.xml?locale=en_GB&tag= sc2_standard&rhtml=true

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..