Tappar spelsug vid förlust (SCII)
Tja Fragbite.
Jag har ett litet problem gällande SCII, På senare tid så har jag tappat suget helt att spela ladders i SCII på grund av risken att förlora, men jag kan förlora mot kompisar utan problem. För några dagar sedan hade jag runt 70% Wins, nu har jag kanske 70% Loss. Kan även tillägga att när jag inte är vid datorn får jag ett sug att spela SCII, men när jag väl kommer till datorn så kanske jag sitter och kollar facebook, streams istället för att spela ladder.. Känns som att jag fått nån slags fobi för 1v1 x'D
Råd uppskattas :)
Skrivet med min Android-mobil
För att bli bra på Starcraft krävs det att man inte tar hårt på sina förluster, i CS kan det bara vara taggande för att man verkligen inte vill förlora. Men i Starcraft tycker jag att det är annat.
Själv så tänker jag varför jag förlorar när det händer, vet jag inte varför kollar jag replay. Och ifall jag vet varför jag förlorar finns det ingen som helst anledning att bli arg! :)
Till exempel, får du cloaked banshees på dig tidigt utan att ha kunnat scouta det, se inte motståndaren som en feg jävla idiot utan se det som det är, han använde en taktik som fungerade jävligt bra mot dig.
/spekulativt
Det som förlorar gamet åt dig är inte du, utan det är strategin du valde.
Du är inte din strategi. Du valde helt enkelt en dålig strategi, så ta inte förlusten personligt utan välj bara en bättre strategi nästa gång! :)
BTW NYSS PROMOTE TILL DIAMOND ;DHEHEHEHEHE
ONT: Ladder Anxiety försvinner om du bara fortsätter spela och inser att du hör hemma i den liga du är samt att det är TRÄNING så att det spelar ingen roll om du vinner/förlorar.