1
Starcraft 2 lagg
Postat av Gudruns den 23 Oktober 2011, 13:39
6 kommentarer · 319 träffar
Hello.
Börjat lira sc2 igen för någon månad sen och har haft problem med laggs ingame. Det går otroligt segt att ladda in i gamet och får sen smålaggs ingame, vilket förstör något otroligt.
Även när det blir något slags battle med över 30 units så går allt otroligt segt och jag kan inte micra mina attacks på något sätt.
Min dator:
nVIDIA Geforce 9800GT
Intel Core 2 duo 2.80 GHz
2GB Ram
Alla drivrutiner är det uppdaterade.
Använder förtillfället Windows XP med SP3, precis formaterat om ifrån W7 då jag trodde att jag hade något virus eller annat som spökade och fick mitt SC2 att lagga.
Inget annat spel(CS 1.6, HoN) laggar när jag spelar det, utan det är endast SC2.
Jag spelar på de lägsta inställningarna möjligt.
Nyligen laddat ner Gamebooster 3 och det hjälper lite grann men inte tillräckligt mycket.
För optimal prestanda enligt Liquipedia:
GFX: Geforce 9000er or Radeon 3000er Series
CPU: Core 2 Duo 3 GHz or Athlon X2
RAM: 2GB with DualChannel mode
Så.. Någon som vet något jag kan göra för att förbättra prestandan ännu mer så att jag kan spela i fred?
Tack på förhand.
Börjat lira sc2 igen för någon månad sen och har haft problem med laggs ingame. Det går otroligt segt att ladda in i gamet och får sen smålaggs ingame, vilket förstör något otroligt.
Även när det blir något slags battle med över 30 units så går allt otroligt segt och jag kan inte micra mina attacks på något sätt.
Min dator:
nVIDIA Geforce 9800GT
Intel Core 2 duo 2.80 GHz
2GB Ram
Alla drivrutiner är det uppdaterade.
Använder förtillfället Windows XP med SP3, precis formaterat om ifrån W7 då jag trodde att jag hade något virus eller annat som spökade och fick mitt SC2 att lagga.
Inget annat spel(CS 1.6, HoN) laggar när jag spelar det, utan det är endast SC2.
Jag spelar på de lägsta inställningarna möjligt.
Nyligen laddat ner Gamebooster 3 och det hjälper lite grann men inte tillräckligt mycket.
För optimal prestanda enligt Liquipedia:
GFX: Geforce 9000er or Radeon 3000er Series
CPU: Core 2 Duo 3 GHz or Athlon X2
RAM: 2GB with DualChannel mode
Så.. Någon som vet något jag kan göra för att förbättra prestandan ännu mer så att jag kan spela i fred?
Tack på förhand.