Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Battlefield 1942 och bios fråga?!

Postat av dr0pe den 5 Februari 2004, 02:16
21 kommentarer · 63 träffar
Jag köpte igår Batlefield 1942 och tänkte detta spel borde min dator klara utmärkt.
Satt mig ner och tyckte det lagga lite, hade ingen aning om vilken fps man hade eller så. Frågade runt och fick reda på att console.showfps 1 var commadot för att se sin fps. Och av min förvånan så låg den och hoppade mellan 30 och 100. Vilket jag blev förbannad över eftersom jag har hört att flera med sämre dator än mig haft 100 fps hela tiden. Min dator är följande:

AMD Athlon XP2600+ Barton(1900mhz)
Sapphire Radeon 9600pro 128mb
TwinMOS ddr400 PC3200
Hiatchi 120gb hårddisk
Asus A7N8X deluxe/golden nforce2 moderkort
Aopen 300w låda

Tycker inte ni som prövat bf1942 att denna dator borde funka bra??

Jag har testat det mesta känns det som. Gjort rätt i BIOS och testat utan AGP fastwrite och med AGP 8x enable/disable. Testat med lägre upplösning och högre men ingen skillnad.
Testat olika kvaliteér i inställningar till ATI kontrollpanel utan framgång. Jag måste ha missat nått? En intressant sak är att mina minnen klara bara att komma upp i 166fsb och i 200fsb så blir det blå skärm och datorn hänger sig. Jag hoppas verkligen nån kan hjälpa mig för annars köpte jag denna dator i onödan ;(

Ska imorrn testa bf1942 på min brors dator som hittils funkat utmärkt i alla spel och han har likadant moderkort, grafikkort och processor.

Tack och hej leverpastej.

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..