Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

LoL - Frågor

Postat av tysk1 den 4 Januari 2013, 03:44
30 kommentarer · 1 814 träffar
Har länge tänkt att jag ska börja lira LoL, men har haft mycket skit som pågått så har inte riktigt haft tid för datorspel. Nu har jag all tid i världen under en period och tänkte ge det en chans. Har dock lite frågor till er erfara spelare.

Jag har tidigare spelat DotA och HoN på en rätt hög nivå så jag förstår ju grundkonceptet. Fem mot fem, döda torn, pusha bas. Ett metagame som ständigt ändras. Och allt det där. Har tittat på en del LoL och läst lite så vet väl även det mesta om vad som skiljer LoL från andra MobA-spel så som jungeln, draken, bas-byggnaderna respawnar, ja allt det där.

Detta är väl vad jag egentligen undrar:

-Vilken server rekommenderar ni att jag ska spela på? Vill såklart slippa så mycket idioter som möjligt, men förstår att de finns överallt.

-Är helt lost på items och skillbuilds, bör jag prova mig fram eller leta upp några guider och följa tills jag lär mig?

-Har i andra MobA-spel föredragit carry/midder/jungler. Vad tycker ni är roligast och vilken av rollerna kommer man längst på att lära sig bemästra?

-Några speciella heroes/champs eller vad de nu kallas i LoL som är bra att börja med att lära sig? Eller ska jag bara köra på de som är gratis varje vecka för att lära mig dem alla?

-Hur ser metagamet ut just nu?

-Tips på några stora sidor där man "letar lag" eller personer att helt enkelt spela med? När det blir dags för det.

-Tips på lärorika streams?

-Hur ser support-rollerna ut i LoL?

Jag är ju inte efterbliven, jag fattar ju såklart att man lär sig bäst genom att spela och titta på bra spelare som spelar. Men all hjälp för att komma igång uppskattas verkligen. Har väl inte direkt tänkt att "go pro" men har svårt att spela spel "bara för att" och jag tycker helt enkelt om att bli bra på dem så snabbt som möjligt.

Jag har även tänkt att streama min utveckling inom spelet, ni får mer än gärna titta och ge mig tips och berätta för mig vad jag gör för fel. Kommer återkomma med länk här när det blir dags. Förmodligen imorgon (fredag) eller till helgen.

Om det finns någon skön lirare som gärna hjälper mig via andra ställen än fragbite, typ skype eller in-game så dra gärna iväg ett pm.

Men som sagt, alla tips är välkomna.

Titta gärna in och ge mig tips: http://www.twitch.tv/rtkg

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..