Tjena, hur tror ni HoN kommer se ut i ett senare skede? Verkar som spelet växt en del det senaste året. Tror ni S2 kommer pumpa ut mer 'OP' heroes för att tjäna pengar på early access?
Eller kommer dem att börja lyssna mer på sina competetive-spelare och balansera hela alltihop till ett bättre tävlingsspel?
Har hängt med sedan betan och det är HoN jag gillar mest av det 3 stora spelen (dota2/lol/hon) och hoppas därför att det kommer bli mer populärt i framtiden. Vad tror ni?
OFFTOPIC: Söker 1750++ spelare att TMM'a med OCH möjligtvis plocka ihop ett hontour lag, PM'a för intresse.
btw ja tror hon kommer bli bäst sen!
dota 2 suger långsamt.... lol e för bäbisar... så japp hon e bäst
Dota 2 är det som gäller nu!
dota2 kommer va det som spelas i asien, och den spelarbasen är gigantisk. Samtidigt som LoL verkar va störst i nordamerika.
Kommer förmodligen inte hända så mycket med spelet utseendemässigt på ett tag framöver tror jag. Däremot så lär det fortsätta komma ut nya heroes och balance patches, så spelet förändras ju hela tiden.
#0 frågade hur HoNs framtid kommer att se ut och då gjorde jag en spekulation och besvarade hans fråga. Om jag har rätt eller fel vet vi tyvärr inte. Om man jämför HoN med dota2 och LoL så ligger HoN i botten och det är ju inge vidare, i alla fall inte på pappret.
Tror förövrigt inte att HoN kommer sluta releasa nya hjältar som är betydligt mycket starkare än de andra. En stor del av deras inkomst bygger nämligen på att de släpper OP-hjältar som folk köper. Några patcher senare nerfas dem och några patcher efter det sker exakt samma sak igen. Det fungerar ungefär som ett kretslopp i ett biologiskt mångfald. Så allt snack om att "competetive spelarna klagar" och s2 kommer balansera gamet snart håller tybärr inte.
Att HoN är obalanserat är inget nytt. Detta diskuterades även innan t.ex. Era och Co. drog till dota2
Anledningen till att inte S2 kommer med några större balance patches är för att HoNTour fortfarande är i full gång, de kan inte ändra massa på spelet mitt i säsongen. S2 har själva gått ut med att de ska släppa en STOR patch när den här säsongen är över. Hur mycket sanning som finns i det påståendet återstår att se, men tills vidare så måste vi utgå från informationen som finns, inte dina personliga åsikter.
Det kommer alltid finnas folk som är butthurt över en förlust och klagar på att spelet är obalanserat. Det betyder inte att det är obalanserat. Men visst, jag kan hålla med om att spelet i dagsläget skulle behöva en del förändringar, men dessa förändringar kommer som sagt att komma.
LoL och Dota2 suger ur spelet rejält och HoN är tråtts allt en kopia på Dota så många går över från HoN till Dota2.
EPA 4 LIFE, RAGGARE 4 ETERNITY
Till alla IQ badboll som blir dödade av en ny s2 hjälte som gått Mid och är 6 levlar högre än dig, snälla använd din hjärna xD
Man kan inte resonera på det sättet. Ta t.ex Wildsoul, det är troligtvis den bästa heron, med tanke på att han har 12 slots.
Spelar inte spelet längre, men är fruktansvärt trött på folk som gnäller om OP heroes. När dom egentligen inte är det. Senaste gången en hero var OP så var det Engineer precis när som släppte honom. Chargehammer+SM+Turret=Annihil ation. lol
Minns jag körde alltid mitten och på level 8 hade jag thunder claw. sen var det gg :D
Fast du saknar helt logik i ditt resonemang. Är support-heroes sämre bara för att de inte göra lika mycket skada som en carry i end game? Är alla carrys bättre än alla andra heroes för att de gör mer skada i end game?
Men jag håller med om att det är alldeles för mycket gnäll om att heroes är OP. Spela och håll käften, eller spela inte alls.