1
Sony Vegas render error - HJÄLP!?
Postat av editorstefan den 10 Oktober 2010, 16:19
8 kommentarer · 257 träffar
heyyy
nu e de så att jag har gjort klart en film men kan inte rendra ut den :( :S
Jag får följande fel/error:
Jag ska rendra ut de och när den håller på att jobba så bara stannar den på 25% ( vilket den gjort väldigt ofta) och ibland så kommer det upp:
http://data.fuskbugg.se/skogst urken/-------error.jpg
och ibland inget alls
och ibland "Sony Vegas har slutat att fungera" så klickar jag "Vänta på att programmet ska svara" väntar i 1h utan resultat..
filmen innehåller väldigt msycket av "jobbiga" fx som Magic Bullet och New blue fx (om de kan ha ngn påvärkan)
filmen är 6min lång och har även en annan på 2min.
jag har testat med alla möjliga codecs (tror jag) bland annat: fddshow- xvid , h264 x264 osv med olika bitrates osv
uncompressed , Sony codec (den vanligaste) .
På project har jag Bäst
har även testat utan ljud.
Sedan testade jag med sämre quality settings och det funkade (nästan felfritt bara att bilden stannade upp på ngt konstigt sätt )
Är det min dator som e kass?
Intel Core i3 processor
ATI Radeon HD 5450
4GB Ram (kanske här felet e?)
Har 100GB ledigt i hårddisken
Snälla ngn som vet vad felet kan va?!
efter att försökt MINST 20ggr ( varje gång tar det ca 40min till det kommer error) så förstår ni själva hur trött jag e på detta
har sökt på webben i MINST 4h utan att hitta :S
HJÄLP!!!!!!!!!!!?????
nu e de så att jag har gjort klart en film men kan inte rendra ut den :( :S
Jag får följande fel/error:
Jag ska rendra ut de och när den håller på att jobba så bara stannar den på 25% ( vilket den gjort väldigt ofta) och ibland så kommer det upp:
http://data.fuskbugg.se/skogst urken/-------error.jpg
och ibland inget alls
och ibland "Sony Vegas har slutat att fungera" så klickar jag "Vänta på att programmet ska svara" väntar i 1h utan resultat..
filmen innehåller väldigt msycket av "jobbiga" fx som Magic Bullet och New blue fx (om de kan ha ngn påvärkan)
filmen är 6min lång och har även en annan på 2min.
jag har testat med alla möjliga codecs (tror jag) bland annat: fddshow- xvid , h264 x264 osv med olika bitrates osv
uncompressed , Sony codec (den vanligaste) .
På project har jag Bäst
har även testat utan ljud.
Sedan testade jag med sämre quality settings och det funkade (nästan felfritt bara att bilden stannade upp på ngt konstigt sätt )
Är det min dator som e kass?
Intel Core i3 processor
ATI Radeon HD 5450
4GB Ram (kanske här felet e?)
Har 100GB ledigt i hårddisken
Snälla ngn som vet vad felet kan va?!
efter att försökt MINST 20ggr ( varje gång tar det ca 40min till det kommer error) så förstår ni själva hur trött jag e på detta
har sökt på webben i MINST 4h utan att hitta :S
HJÄLP!!!!!!!!!!!?????