1
CS FILM: Falcon Punch SÖKER DEMOS!
Postat av tysk1 den 15 Augusti 2009, 07:49
34 kommentarer · 214 träffar
Tjipp tjapp såhär på morgonkvisten!
Har haft otroligt tråkigt de senaste dagarna och inte lär det bli roligare när skolan sätter igång om några dagar. Bestämde mig för att börja pyssla med en Counter-strike film om mig själv (Min andra) men hade lite smått brist på demos eftersom att jag nyligen släppte min första. Därför behöver jag eran hjälp.
Jag har arbetat med Sony Vegas och After Effects i några år, helt självlärd som de flesta andra också är, och helt enkelt lärt mig lite i taget. Kan helt enkelt det som krävs för att göra en grym rulle. Ett litet sample:
SAMPLE:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/samplefalconpunch.rar
Stream för de lata och de som inte förstår meningen med ett sample:
http://www.sk-gaming.com/video /154139-Sample
Ljudet kan tyckas vara lite lågt, detta beror i så fall på att jag sänkte det medans jag gjorde samplet för att jag satt i vent samtidigt. Kommer inte använda mig av samma låt, för de som undrar. Fick inte med några flygningar i samplet men kan försäkra er om att jag vet hur man använder sig
utav campaths etc.
Dessa program kommer jag att använda mig av:
- HLAE
- Sony Vegas 8.0
- Adobe After Effects
- Photoshop CS3
- Virtualdub
Filmen kommer att ha ett ganska högt tempo med bra timing till musiken och måttligt med effekter.
Skicka mig ett PM här på fb med nerladdningslänk. Kommer inte att ladda ner demos ifrån sidor där man måste fylla i koder/vänta ett visst antal sekunder så ladda upp det på fuskbugg. Om ni har ett HLTV-demo och ett POV-demo så släng gärna med båda!
I filen ska följande finnas:
- Ditt demo, döpt efter ditt nick.
- Ett textdokument med tidpunkt.
- Ett sample på ditt klipp. Detta är inget måste men klipp med sample går helt klart före, så lägg gärna ner lite tid.
Detta är ungefär vad jag är ute efter:
- Galna Haxx
- Awp Dubblar/Tripplar/Ace
- Fullman Ace med valfria vapen (Helst inga ecofrags om de inte är exceptionellt snygga)
- Flertal Deagle Oneshots/Deagledubblar
- Bra motstånd, inget tratt #pcw motstånd
- Riktigt snygga klipp med andra ord
- Klippen ska inte ha varit med i någon tidigare film
Jag kommer att börja med filmen så fort demos börjar trilla in och jag kommer säkerligen att jobba med den dagligen. Tråden kommer att uppdateras i samma takt som jag jobbar så att ni enkelt kan följa med vad som händer.
Dessa har kommit med:
tba
Introt är färdigt, precis börjat med fragdelen.
Har haft otroligt tråkigt de senaste dagarna och inte lär det bli roligare när skolan sätter igång om några dagar. Bestämde mig för att börja pyssla med en Counter-strike film om mig själv (Min andra) men hade lite smått brist på demos eftersom att jag nyligen släppte min första. Därför behöver jag eran hjälp.
Jag har arbetat med Sony Vegas och After Effects i några år, helt självlärd som de flesta andra också är, och helt enkelt lärt mig lite i taget. Kan helt enkelt det som krävs för att göra en grym rulle. Ett litet sample:
SAMPLE:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/samplefalconpunch.rar
Stream för de lata och de som inte förstår meningen med ett sample:
http://www.sk-gaming.com/video /154139-Sample
Ljudet kan tyckas vara lite lågt, detta beror i så fall på att jag sänkte det medans jag gjorde samplet för att jag satt i vent samtidigt. Kommer inte använda mig av samma låt, för de som undrar. Fick inte med några flygningar i samplet men kan försäkra er om att jag vet hur man använder sig
utav campaths etc.
Dessa program kommer jag att använda mig av:
- HLAE
- Sony Vegas 8.0
- Adobe After Effects
- Photoshop CS3
- Virtualdub
Filmen kommer att ha ett ganska högt tempo med bra timing till musiken och måttligt med effekter.
Skicka mig ett PM här på fb med nerladdningslänk. Kommer inte att ladda ner demos ifrån sidor där man måste fylla i koder/vänta ett visst antal sekunder så ladda upp det på fuskbugg. Om ni har ett HLTV-demo och ett POV-demo så släng gärna med båda!
I filen ska följande finnas:
- Ditt demo, döpt efter ditt nick.
- Ett textdokument med tidpunkt.
- Ett sample på ditt klipp. Detta är inget måste men klipp med sample går helt klart före, så lägg gärna ner lite tid.
Detta är ungefär vad jag är ute efter:
- Galna Haxx
- Awp Dubblar/Tripplar/Ace
- Fullman Ace med valfria vapen (Helst inga ecofrags om de inte är exceptionellt snygga)
- Flertal Deagle Oneshots/Deagledubblar
- Bra motstånd, inget tratt #pcw motstånd
- Riktigt snygga klipp med andra ord
- Klippen ska inte ha varit med i någon tidigare film
Jag kommer att börja med filmen så fort demos börjar trilla in och jag kommer säkerligen att jobba med den dagligen. Tråden kommer att uppdateras i samma takt som jag jobbar så att ni enkelt kan följa med vad som händer.
Dessa har kommit med:
tba
Introt är färdigt, precis börjat med fragdelen.