Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dreqs Moviemaking guide!

Postat av Locked Account den 21 Juli 2009, 20:03
68 kommentarer · 376 träffar
Tjenare, kände för att skriva en guide då fb tog bort min förra >:[

----- STEG 1 : MJUKVAROR -----

Ladda hem följande program till och börja med.

Sony Vegas - länkar inte här, finns på piratebay!

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-mirv.rar - Video/Ljudinspelning.

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/virtualdub.rar - Konverterar alla bilder till .avi filer.

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/CS_Moviemaking_hud_remover .zip - Sprites/Huds/Sounds. (Det är en .exe fil, men den är säker, skannad med avast och AntiVir hittade inte heller några virus i denna fil. Funkar utmärkt)

Installera paketet precis som vanligt, det kan hända att den unpackar i fel map, kolla upp det att inget går snett.

Om ni vill vänta för evigt på alla bilder så gör ingenting i config.cfg, men om du vill spara tid så ser du en massa binds från F1-F11 med startmovie a 120 osv, byt ut 120 till 90 på alla.

Här om ni inte orkar skriva:

bind "F1" "startmovie a 90"

bind "F2" "startmovie b 90"

bind "F3" "startmovie c 90"

bind "F4" "startmovie d 90"

bind "F5" "startmovie e 90"

bind "F6" "startmovie f 90"

bind "F7" "startmovie g 90"

bind "F8" "startmovie h 90"

bind "F9" "startmovie i 90"

bind "F10" "startmovie j 90"

bind "F11" "startmovie k 90"

bind "F12" "endmovie"

----- STEG 2 : VI BÖRJAR KOMMA IGÅNG! -----

Mitt råd är själv att du fixar ett VAC-bannat konto som du gör film med, så du slipper börja fippla med sprites och allt sånt varje gång du ska ta ut ett klipp. (Eller så gör du en cstrike_swedish map, och byter steam till svenska varje gång du ska moviemaka, engelska när du ska spela!)

Och nu, öppna hlae.exe ur mirv mappen och fyll i efter dessa inställningar (Custom Resolution är ditt eget val, 960x600 är snyggast IMO!)

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/mirvett.JPG

Innan du börjar och vill undvika scoreboard och andra huds, tryck på Tools -> Demo Tools -> Kryssa i alla förutom HLTV Convertern, välj demo och sedan ditt nya namn på demot. T.ex Demo1 -> Demo01 eller dylikt.

När du gjort det, tryck på Launch.

Nu kommer cs startas inne i mirv rutan, gör precis som vanligt. Skriv in dessa commands i consolen:

mirv_movie_fps 90

mirv_movie_export_sound 1

mirv_fx_noblend 1

(OBS! Dessa måste du skriva in i userconfig/config eller varje gång du launchar mirv!)

Sen Trycker du på någon valfri F1-F11 knapp då du vill börja ta bilder, på F12 stoppar du bildinspelningen.

Nu öppnar du counter-strike\\cstrike mappen och din map kommer vara proppfull av bilder som heter t.ex "a_00_all_0001.tga och du kommer finna ett ljudklipp som heter "a_00_sound ", och ett ljudklipp för varje "bildgrupp".

----- STEG 3 : NU KONVERTERAR VI! -----

Jag vet inte vilken codec ni vill använda, men jag använder vanlig Uncompressed. När ni ska överföra bilderna till Virtualdub, behöver du inte markera alla bilder, t.ex om du har från "a_00_all_001.tga" till "a_00_all_402.tga" så markerar du första bilden, så kommer alla bilder inom "a_00_all" gruppen att åka in i virtualdub, alla frames från 001 till 402. Hoppas ni fattar, ni gör likadant med andra bilder.

(OBS, Mer än typ

Nu trycker ni på Video -> Frame Rate... Och där väljer ni "Change frame rate to (fps) ... 90, annars kommer erat klipp gå i slowmo och ni har ingen nytta av klippet något mer.

Sedan: File -> Save as .AVI -> Välj output/namn och save så kommer ni få en cirka 500MB stor .avifil, redo att föras över och editeras i vegas.

----- STEG 4 : NU EDITERAR VI! -----

Nu drar du in din .avi och ljudfil i vegas. Justera lite färger, synca ljudet med klippet och gör det som du vill ha klippet.

Final Rendering använder jag Bitrate 6 atm.

Använd samma upplösning som du använder i cs, annars kommer det bli fucked up.

----- STEG 5 : NU ÄR VI FÄRDIGA! -----

Såja, nu vart det klart! Nu kan ni posta era resultat här, får se om jag hjälpte er nu då!

Orkar inte posta resultat atm. Tack för mig!

#fragmakers - #dreq.media - IDLA ty :)

Hjälpte jag?

115 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 68 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..