1
GUIDE: Hur du får tillbax ljudet på YT
Postat av ROKKAS den 24 Mars 2009, 10:20
9 kommentarer · 204 träffar
I denna guiden får du lära dig hur du får tillbax ljudet efter att Youtube valt att plocka bort det p.g.a copyrights. (tror jag?)
1) Gå till "Mina videoklipp".
2) Välj "Resolve Copyright" på videon du har upphovsrätten till. ELLER, gå till själva videon och välj "Resolve copyright" därifrån.
3) Bläddra nedåt och välj alternativet "I want to learn more about this dispute process".
4) Bläddra nedåt och välj alternativet "Take me to the dispute form".
5) Välj alternativ #2 och klistra in följande uttalande i texten bar bredvid den;
"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use ".
6) Fyll i resten av infon på sidan. Använd ditt riktiga namn när den frågar efter det. Välj "Fortsätt" när alla uppgifter har fyllts i.
7) Bläddra ned på nästa sida och välj "Submit dispute".
---------------------------- -----------
Med detta har jag fått tillbax ljudet inom 30minuter.
Här kommer en Youtube-tutorial för de som inte förstått texten.
http://www.youtube.com/watch?v =_lVVZsJNfDE&fmt=18
MVH
ROKKAS
1) Gå till "Mina videoklipp".
2) Välj "Resolve Copyright" på videon du har upphovsrätten till. ELLER, gå till själva videon och välj "Resolve copyright" därifrån.
3) Bläddra nedåt och välj alternativet "I want to learn more about this dispute process".
4) Bläddra nedåt och välj alternativet "Take me to the dispute form".
5) Välj alternativ #2 och klistra in följande uttalande i texten bar bredvid den;
"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use ".
6) Fyll i resten av infon på sidan. Använd ditt riktiga namn när den frågar efter det. Välj "Fortsätt" när alla uppgifter har fyllts i.
7) Bläddra ned på nästa sida och välj "Submit dispute".
Med detta har jag fått tillbax ljudet inom 30minuter.
Här kommer en Youtube-tutorial för de som inte förstått texten.
http://www.youtube.com/watch?v =_lVVZsJNfDE&fmt=18
MVH
ROKKAS