1
Vad gör en csfilm bra?
Postat av fiskad den 18 Februari 2009, 02:18
17 kommentarer · 216 träffar
Vad gör en csfilm bra?
Det är frågan, och jag undrar pga att jag vill så gärna göra en seriös cs film, jag har kunskap inom videomach,vegas,AAE, och lite i photoshop. Så jag undrar, vad är det för knep man använder för att gå från att kunna det och vara bra på det
Själv tycker jag att man ska ha
- ingame ljud, vilket jag har mycket problem med, får aldrig mirv demo tool att funka som jag vill.
-90 fps, har jag ochså problem med, pga tar 90 i MIRV/startmovie sen 90 i videomach och sen blire segt?
och det med att alla säger att man skall ha playback rate 3, allt e knas ju.
-Upplösning, vilken upplösning tycker ni man ska ha ?
-Musik, tycker nästan detta är viktigast, det måste vara musik som ger flyt och gärna fartfylld 8-).
-Frags, såklart måste frallorna vara dugliga.
-Effekter, detta är nått jag vill lära mig, varje gång jag försöker med nån cool effekt gåre åt helvete, effekter är coolt om man kan det, bara man inte över använder.
Som ni märker, så har jag lite problem, nån som kan länka nån bra tutorial sida (utom creative,style-production och moviemakers)
gärna en MIRV demo tool tutorial ( utom HLAEwiki)
och gärna säga hur jag ska göra det där med fpsen :),
btw får man bättre kvalite med .tga än .bmp?
och vilken upplösning man skall ha.
disskution ; vad gör en bra på moviemaking?
btw; vågar man slänga upp sina filmer på fb?
Det är frågan, och jag undrar pga att jag vill så gärna göra en seriös cs film, jag har kunskap inom videomach,vegas,AAE, och lite i photoshop. Så jag undrar, vad är det för knep man använder för att gå från att kunna det och vara bra på det
Själv tycker jag att man ska ha
- ingame ljud, vilket jag har mycket problem med, får aldrig mirv demo tool att funka som jag vill.
-90 fps, har jag ochså problem med, pga tar 90 i MIRV/startmovie sen 90 i videomach och sen blire segt?
och det med att alla säger att man skall ha playback rate 3, allt e knas ju.
-Upplösning, vilken upplösning tycker ni man ska ha ?
-Musik, tycker nästan detta är viktigast, det måste vara musik som ger flyt och gärna fartfylld 8-).
-Frags, såklart måste frallorna vara dugliga.
-Effekter, detta är nått jag vill lära mig, varje gång jag försöker med nån cool effekt gåre åt helvete, effekter är coolt om man kan det, bara man inte över använder.
Som ni märker, så har jag lite problem, nån som kan länka nån bra tutorial sida (utom creative,style-production och moviemakers)
gärna en MIRV demo tool tutorial ( utom HLAEwiki)
och gärna säga hur jag ska göra det där med fpsen :),
btw får man bättre kvalite med .tga än .bmp?
och vilken upplösning man skall ha.
disskution ; vad gör en bra på moviemaking?
btw; vågar man slänga upp sina filmer på fb?