Tawwe - scream aim fire
Första filmen jag gjort!
Upplösning: 1280 x 720
Codec: xvid/wmv 6M
Spelare: Viktor "tawwe" Blomgren
Moviemaker: Linus "HLN" Hallén
Kommentar:
Bra film med ett härligt tempo,
sköna frags mot bra motstånd och en underbar time-ing med bra kvalle!
Inga onödiga effekter.
Kontakt: HLN: Li_Noz@hotmail.com, HalleeN@sk-gaming.com, ~HLN@fragbite.com
Megaupload:
http://www.megaupload.com/?d=6 8VWDSA0
Speltorrents:
http://www.speltorrents.se/det ails.php?id=943
GOPLAY :
http://goplay.se/fil/1517
sk-gaming:
http://www.sk-gaming.com/video /37727-tawwe__scream_aim_fire
Vad tyckte ni om filmen? :)
SNÄLLA SEEDA EFTER TANKNING !
#Onetouch
x + ln(x-16) = 2* ln 6
x + ln(x-16) = (2 * ln 2) + (2 * ln 3)
x=16
ln 18 + ln(18-16) = 3.58...
ln 36 = 3.58...
ln x + ln(x-16) = ln 36
ln x(x-16) = ln 36
ln x(x-16) = ln36 (man kan tydligen ta bort ln här?) så det blir:
x(x-16) = 36
x^2-16x-36 = 0
pq-formel ==> x=8 + - 10
x1=-2
x2=18=svar
[Logaritmlagar, e^ln(x)=x]
x^2-16x=36
Andrag radsekvation som har lösningen:
x=18
x=-2 (denna lösning är ej definierad i och med att lnx ej är definierad för x mindre eller lika med 0)
Svar: x=18
#3 Anledningen till att det blir x^2-16x=36 är att:
lnx+ln(x-16)=ln36
ln(x(x -16))=ln36
e^ln(x(x-16))=e^ln( 36)
x(x-16)=36
x^2-16x=36
Var för e^ln(y)=y kan du få ut rent intuitivt genom att tänka logaritmiskt.
Rent matematiskt: ln(x)=y --> e^y=x --> e^lnx=e^y=x