Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Filmsize

Postat av naniutd den 13 December 2007, 10:22
4 kommentarer · 158 träffar
Nu ska jag berätta. Jag skulle göra ett klipp så jag skrev startmovie blabla 90. Jag hade upplösningen 800x600 så jag fick cirka 1350 bilder. Jag satt in bilderna i videomach, satt .avi och huffyuv v2.1.1 som codec. Framerate fps var 30.

Sen renderade jag i videomach jag måste göra 2 klipp för att det var för många bilder. Efter jag hade renderat var filerna ungefär 800 mb var så jag satt in dom i vegas. Jag tog properties(stavning) och ändrade till att klippet skulle spolas 3x snabbare. Efter jag hade gjort det så bara renderade jag i orginal size. Det blev en hyffsad filsize på cirka 15 mb.

Efter det så ville jag ju göra klippet mindre och i rätt storlek för filmen så jag satt rätta inställningar, och bitrate 4 M. Strorleken var 800x600. Jag renderade och det blev riktigt usel kvalitet, men filzizen var bra 9mb. Jag ändrade lite och hade bara storleken på 800x600. Kvaliteten blev ganska bra igen hade även använt lite levels och contrasts. Nu sög filsizen igen, 31mb!

Jag prövade även att ta 5 M i bitrate men det ville inte heller funka, samma kassa kvalitet.SÅ NU FRAGBITE HELP!

Har även provat andra upplösningar samma sak där.

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..