Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bild som täcker delar av Filmen

Postat av leopard den 4 Augusti 2004, 17:05
20 kommentarer · 28 träffar
Dom flesta har nog sett dessa filmer där filmskaparna lite snyggt döljer den nedre och övre delen av skärmen med en remsa eller liknande för att dölja hp, tid osv.

Jag undrar alltså hur man gör detta.

Jag använder premiere 6.5.

Jag har kört igenom alla transparency inställningar i premiere utan att få önstat resultat.

Vet ni någon speciell färg som man kan göra osynlig med en av inställningarna eller om det finns något speciellt filformat man kan göra det med?

EDIT:

Okej jag tror ni har missuppfattat, det handlar inte om någon remsa för att dölja texten, sa det bara för att det lät enklare men tydligen blev det tvärtom.

Jag ger ett annat exempel, jag har en fin fjäril ritad i photoshop som jag vill ska vara mitt på skärmen men jag vill inte ha en vit fyrkant runt den, hur gör jag så bara fjärilen synns?

btw, "crop ... finns i alla bra filmproggs..."

Det låter som du tyker det är uppenbart #12, men spara sådana kommentarer om ni inte kan säja var denna crop funktion finns i just premiere (eller vegas med för den delen)

det är inte jag som håller på med filmen så jag vet ej om personen i fråga har vegas video, därför vill jag helst ha hjälp till premiere.

EDIT:

Jag fixade det nyligen själv genom att fylla det man inte vill ha på bilden med ren grönt (#00FF00/ 0 255 0).

Sedan använde jag Green Screen i Transparency Settings.

Självklart funkar detta bara om du inte har något grönt i bilden du vill ha, tror det blir mer eller mindre genomskinligt om man har olika nyanser av grönt.

Obs: Samma sak funkar med Blue Screen där jag antar färgen är ren blå (#0000FF/ 0 0 255)
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..