Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dags för fragfilm - Söker demos.

Postat av shiftan den 24 Juli 2007, 04:11
1 027 kommentarer · 411 träffar
Som topicen lyder - Har tänkt att göra en fragfilm, då jag aldrig gjort filmer om andra utom mig själv samt klaner/kompisar osv. Jaja, nog om det.

Det är det vanliga som gäller:

- Inga eco-frags, om det inte är något väldigt speciellt.

- Inga public/bot-frags. (Vet inte ens varför jag nämnde detta)

- Helst inga "oseriösa" vapen, t ex p1mphagel.

Gällande era demos, så antar jag att dem flesta vet hur det går till:

.rar film med demon i, samt ett .txt dokumment med tid när höjdpunkten utspelas och erat nickname.

Rara gärna ner ett sample till klippet i .rar-filen.

Programmen jag kommer använda mig av är:

- Videomach

- Video vegas 7.0

- Adobe after effects CS 3

- Adobe photoshop CS 3

- Soundforge 7.0

- Eventuellt 3d studio max

Filmen kommer att renderas med:

- Upplösning: 1280x720

- FPS: 90 (Inte renderas med 90fps, mitt misstag. Menade såklart att ta startmovie namn 90 :))

Det var väl all information som behövdes? Har laddat upp ett sample på kvalitén, det är fisker's ace mot zykon, tog det eftersom att jag har brist på demos. Det är några små åtgärder som måste fixas på samplet egentligen, ingame ljudet på "intro-klippet" är lite fördröjt, och texten på HLTV'n. Men detta kommer inte att ske i riktiga filmen, kan jag lova. Renderade ut detta endast för kvalitén så det ska nog duga iallafall. :)

Kan ej ladda upp på fuskbugg, och jag vet inte varför så ni får väl nöja er med rapidshare antar jag. :/

SAMPLE:

http://rapidshare.com/files/44 663231/HD_sample.rar.html

Kommer lägga ner mycket energi på denna film, det får ta den tid det tar helt enkelt, men ska jobba hårt så det inte tar allt för länge, är det något ni undrar över så ta det i tråden.

Angående demos så lägger ni upp .rar filen på någon FTP, eller så tar ni min msn via PM.

EDIT: Mitt datorproblem kvarstår, väntar på ny dator - Allt material är sparat på extern hårddisk, filmen kommer att bli klar, bara lite fördröjd, alla som har skickat in klipp behöver inte oroa sig.

Over and out.

/ shiftan.

1 027 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 027 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..