tar allt från början.
1. startmovie 90 i cs.
2. lägger in i videomach, .avi, codec setting = huyffuv ( eller vad den heter )
3. lägger in i vegas, renderar enligt brutal cs guiden, .WMV bitrate =4 M osv..
då dock , så blir det lite " grötit " som andra personer pratat om här på fragbite ( har kollat forumet )
hittade en lösning på detta och denna var att rendera fullcompressed / huyffuv i vegas ( klippet blir skit stort då )
sedan lägga in i VirtualDub.
nu blir klippet "klarare" fast jag får som en massa streck på bilden.
exempel på detta - >
http://www.speedyshare.com/538 178400.html
klippet är väldigt kort, men spola om klippet ett par gånger så förstår ni nog vad jag menar.
någon som vet hur man får detta att bli bättre? eller hur jag ska rendera för att få den bästa kvalitén, har kollat som fan i guider och letat i forumet men hittar ingen som "funkar" :/
ny ftp
och need fortfarande help med hur jag ska rendera för att få bästa kvallen som går att få
Prova detta:
Rendera något som är på runt 7-8 minuter ungefär (massa cs-klipp t.ex). Ha vanliga settings, fast innan du renderar stänger du av alla onödiga program (Internet Explorer/Firefox, MSN, IRC, Ventrilo osv). Sedan går du in i aktivitetshanteraren > Processer, högerklicka på Vegas40/50/60/70.exe > Ange prioritet > Realtid. Sedan drar du ur internetsladden och börjar rendera. Gör det över natten eller medan du är borta över dagen typ.