Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#1, för pixlig!? vad menar du med det :S ?
Inte för att vara taskig eller något men du verkar inte vara så hajj på moviemaking men "prickarna" är moviemaking sprites :)
Det känns som att det är extremt mycket kontrast på filmen. Och nej jag tycker inte att det är pixligt. Däremot lite kornigt kanske, precis som "noise" filtret i photoshop. Ganska ögonvänligt annars, dock lite mindre kontrast.
Det handlar inte om "bra kvalle" alla kan få bra kvalitet med 10Mbps... det handlar om bra bitrate/kvalle. som här har du ett skit kort klipp 4Mbps och det gå sakta/står stillla i en hltv flyning såklart det ser bra ut... även fast färgerna är skit fula... men det gör inte att det är bra
håller dock med #8 vad menar du #3 med att du "ser pixlarna" såklart du gör det.. du kollar ju på filmen... som att kolla på din hand och säga... "dåligt man ser handen"
#13 har nu sett att när dom är för nära väggarna blir det så prickigt.. nästan som noise effekten som #6 sa .. men jag skulle inte valt nuke för den scenen.. :P testa infan eller cpl banorna!
Så överskattat med kvalitet, du ser la själv om det är bra kvalla eller inte? Hänvisar dig till http://www.fragbite.com/?threa dID=223138
ot: färgerna va fula som stryk.
#1 Det är detaljerade texturer som gör väggarna "pixliga"
#15 Nej, rendera i videomach, vegas, rendera.. kommer ihåg när jag satt där en hel helg för att få den bästa kvaliten som gick att få ut.
Plus att det är förbannat jobbigt att se 78 olika Kvalitet test trådar var och varanan dag. Ser ni inte eller vad är det frågan om (ni som har gjort en sådan tråd) ?!
Men som Lulle sa i någon tråd, att det är ngn slags trend, just nu MÅSTE det vara überkvalitet, annars är filmen "dålig".
Grötiga färger som virrar ihop sig när du "flyger". svårt att förrklara, men det är så nära jag kan komma. Okej med en liten "touch of red" men du ska ju inte förstöra filmen med rött. Lite för mörk, öka brightness, och faktiskt, den ÄR pixlig!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
För mörk och för pixlig på väggarna.. 2/10
Inte för att vara taskig eller något men du verkar inte vara så hajj på moviemaking men "prickarna" är moviemaking sprites :)
Edit* Om det är sprites så är dom sjukt fula
Du som har sysslat med film så "länge" kan du inte länka ett projekt?
vet du ens vad en pixel är?
#7, okej nice, hoppas den är bra :) har du gjort den helt själv?
ot: färgerna va fula som stryk.
#1 Det är detaljerade texturer som gör väggarna "pixliga"
#15 Nej, rendera i videomach, vegas, rendera.. kommer ihåg när jag satt där en hel helg för att få den bästa kvaliten som gick att få ut.
Plus att det är förbannat jobbigt att se 78 olika Kvalitet test trådar var och varanan dag. Ser ni inte eller vad är det frågan om (ni som har gjort en sådan tråd) ?!
Men som Lulle sa i någon tråd, att det är ngn slags trend, just nu MÅSTE det vara überkvalitet, annars är filmen "dålig".
Ser förfärligt ut.