Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur du kan göra Din film känd

Postat av Spreckarmaskinen den 14 September 2005, 12:07
25 kommentarer · 261 träffar
Jag tänkte göra en jämförelse med riktig film och en cs-film för att försöka få folk att göra bättre filmer (eller ska kanske säga "göra filmer som blir uppmärksammade) och inte komma ut med samma gammla fragfilmer med spelare ingen känner igen.

Skådespelarna:

Det viktigast i en film är skådespelarna, utan dem blir det ingen film. Tänk er Sagan om Ringen utan en enda skådespelare utan bara dess musik, effekter och landskap etc, det blir inte roligt.

Nu vet ju alla att alla filmer har skådespelare (vet ej om man kan kalla djuren i naturfilmerna för det :S) och om man tänker på Cs-film så blir ingen film kul att kolla på om inga gubbar springer omkring och skjuter etc.

Bra skådespelare:

Har ni någon gång kollat i TV tidningen och sett på recensionssidan hur ex filmen "Stenbron" (påhittad...) från 1956, där Bengt och Göran upplever roliga saker på en bro hela filmen utan en enda specialeffect eller någon bakrundsmusik, får 4 stjärnor i betyg medans någon actionfilm med all dess actionliknande klicheér får ett lägre betyg.
Själv skulle jag gissa på att den förstnämnda hade bättre skådespelare och manus / regi än den sistnämnda och att detta även kan hjälpa CS-filmskapare att förstå hur en film blir bra.

Jag har aldrig sett en cs-film utan bakrundsmusik men det skulle kanske vara intressant att se med bara spelljuden, men efter att ha sett en del filmer så vet vi att ett par supersnygga effekter inte behöver göra filmen till en topfilm. För det behövs skådespelare som är duktiga och en ressigör som har tänkt till angående sin regi och manus.

Som jag sa innan så var skådespelarna som vägde tyngst i om filmen skulle bli bra eller ej och det är därför som "Unknows elites from hell X" inte blir en succé film som alla vill tanka utan bara dör ut i en tröd här på fragbite. Det kan kanske vara lite underhållande att se när förvirrade motståndare dör utan att veta var de har sina fiender men det håller inte för att bli en riktigt bra och känd film.
För att en CS-film ska bli känd behövs ännu en ingrediens:

Kända Skådespelare:

Nästan alla filmer som går på bio eller kommer ut som hyrdvd har kände skådespelare i sina filmer, det är det som säljer och som folk vill ha. Så är det i cs-filmer också. Folk vill se filmer med Heaton, NIP mm och det är de filmerna som folk tankar.
Ett tips kan också vara att göra en trailer för att suget efter filmen ska bli ännu större, gör den helst inte alltför dålig.

Slutord:

Vill du nå ut med din cs-film så ska du välja att göre en om en känd spelare, många kända spelare eller en känd klan. Och INTE skriva att du söker demos till fragfilm med random n00bs, det är = jag orkar itne lägga ner tid på att leta demos själv eller fråga för 100:e gången i kanalen om du får göra en film åt honom / dem (får du "ja" av en organisation kan de hjälpa dig att hypa filmen).

Det finns tyvärr många exempel på filmer som har skådespelare som gör sitt jobb men att filmen inte är bra för att filmskaparen har lagt ner för lite i tid eller inte har någon talang.

Sök inte demos, hitta de själv. Vill du att du och din film ska bli någonting får du tänkte igenom vilka dina skådespelare du vill ha med i din film och glömm ej då att du har något att visa upp.
Jag kan tänkte mig att de flesta inte har mer talang än de som blir kuggade av idoljuryn men för de som har tycker jag borde ta sig i kragen och leta upp ett "riktigt" projekt.

Tycker ni jag gjort bort mig så deletar jaaaaaag.
Föregående tråd
Nästa tråd

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 25 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..