När man ska göra så att demot blir till bmp filer...
Jag undrar om man kan skriva in mer än 100 då eller om man kan gå upp mer, jag skulle vilja ha ultra slow på mina klipp...
VET NÅN!!!!
Och så ska jag passa på att önska er en Jävligt GOD JOL och ett inihelvete
GOTT NYTT ÅR era galna CS nördar (Mig själv inräknat)
30 = fps
Sen fetar du in alla .bmp filerna i Videomach där du ställer inte frame rate på typ 25, sen om du ska ha slowmo markerar du bara vart i klippet du vill ha slowmo och drar ner frame rate till typ 14fps..
Kan ni ingenting eller? :/
Om du ska göra en äkta slowmotion så dubbelrar du det dvs 48fps gör du den i.
Om du fuskar och bara sänkar hastigheten blir kvalitén sämre, tänk på det.
2. Skall du göra slowmotion är det alldeles korrekt att du skall höja din fps, och inte använda sig av premieres/vegas egna slowmotionfuktion då det ser för j*vligt ut. Jag har inte testat att maxa fps:en i startmovie men själv använder jag 120 till slowotion-scener och det går alldeles utmärkt.
3. Du _kan_ använda viewdemo och där sätta på 1/4 speed och sedan använda dig av 30 fps då du får samma resultat, men viewdemo är alltid viewdemo och bör alltid undvikas när man tar bmp:s.
prova dej fram..?! :P
Min kompis som gjorde en 4minuters film som blev 30 Mb fast det är klart att det blev rutten kvalite men det går...
När jag ändå håller på och skriver så kan jag ju fråga: Vilken codec ger bäst kvalitet till en låg storlek?
Någon som vet
30 vanliga scener och 60 i slowmotion scener.
nä 30fps är vanliga =]