Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Löner i e-Sportorga publiceras

Postat av Tobbey den 19 November 2013, 09:53
17 kommentarer · 2 931 träffar
Tjena! Börjar med att skriva att jag lägger tråden under kategorin Dota då det är en Dota-organisation som publicerar detta, men det hindrar inte diskussionen från att gälla över hela e-Sportvärlden.

Det har varit väldigt mycket snack om löner hit och dit inom e-Sport. Efter ett blogginlägg av Loda så har Speed Gamings CEO publicerat kontrakten och då även lönerna för deras Dota 2-lag. Tänkte att detta kan vara intressant för flera då diskussioner kring löner inom e-Sport verkar komma upp lite då och då.

För de som inte orkar läsa kontrakten så skrivs det att spelarna får 1000$/månad som ska ha ökat till 2000$/månad då Speed-Gaming vann Nexon som ska klassas som en stor turnering enligt deras kontrakt, organisationen tar 20% av prispengar (undantag för topplaceringar på The International där organisationen tar mindre pengar, spelarna får även hela summan om den totala prispotten är under ~55000SEK), 50% av streamintäkter och 100% av reklamevent om det inte skrivs under något annat innan eventet sker.

https://www.facebook.com/SpeedGamingTV/posts/481094865337498

Så vad tycker ni? Är detta rätt väg att gå för e-Sporten? Jag personligen både gillar och ogillar det, finns både positiva och negativa sidor med att publicera kontrakten.

Jag får en känsla av att det är svårare för nya organisationer att byggas upp t.ex. Men detta är enbart spekulationer från min sida. Säg vad ni tycker och tror!

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..