Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Steam Console / Dota2 <- Kunniga SE H

Postat av ppeterr den 13 Januari 2012, 20:01
10 kommentarer · 1 516 träffar
Hej Fragbite!

Jag vill starta dota2 via en ikon, och ändå få upp consolen direkt när spelet startas.

Launch optionsen verkar inte vela fungera när jag startar det via en ikon/genväg, utan bara när jag startar via steam. -novid funkar när jag startar via shortcut, men det är -console jag är ute efter..

Har försökt med det i ungefär två timmar nu och lyckas inte hitta något sätt att få det att fungera. Kanske kan hitta på en liten belöning om någon kan hjälpa mig.

Går även bra om någon kommer på hur/vart jag ska binda en knapp för att få upp konsolen - det viktiga är att jag kan få fram den när jag startar från en Ikon (ej från steam->games) utan att behöva joina ett game eller dylikt

Hoppas någon kan hjälpa mig att klura ut hur jag löser problemet!

HAR TESTAT ATT

* Inte göra ett piss, utan hoppas på att consolen dyker upp då jag har -console i launch options

* Skriva in toggleconsole i cfg (samt några till configfiler i cfg.mappen)

* Göra en genväg till steam.exe där jag skrivit in "-applaunch 570 -toggleconsole" i target

* Googla massor

* Göra en genväg via steam>dota2>properties&g t;create desktop shortcut

* Starta via HLAE med run parameters -toggleconsole ^^

spelar ingen roll hur bökigt det är, bara det går.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar