×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FPS-drop på MM och FACEIT

Postat av Nickepedia den 12 Februari 2017, 15:53
4 kommentarer · 2 189 träffar
Tjena!
Jag skulle behöva lite hjälp/råd/förslag. Jag har väldiga problem med fps-drop när jag lirar MM eller FACEIT, men när jag lirar Community (mest svenska servrar) har jag riktigt bra fps runt 400-600 och den ligger stabilt.

Men så fort jag ska lira MM eller FACEIT, har jag hög fps direkt men redan under warmup:en droppar den rejält ner till runt 70-100 och den varierar konstant. Så sätter jag inte fps_max till 60 så laggar det riktigt mycket, för fpsen varierar så pass mycket.

Jag har givetvis googlat och testat på alla olika typer av launh options, olika inställningar i CS, olika inställningar på grafikkortet, sett till att allt är uppdaterat, formaterat datorn osv. Men jag har fortfarande samma fel oavsett vad jag gör. Så jag tänkte kolla här ifall någon har haft samma problem eller om ni har några tips/idéer på vad jag kan göra mer?

Datorspec:
Processor: Intel Skylake Core i7, 6700K
Moderkort: MSI Z170-S02, SLI-stöd
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 970, 2st SLI
Minne: 16 GB
OS: Windows 10

Hoppas ni har några goda råd. :)
Tack!

-NICKEPEDIA

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..