http://www.twitch.tv/lakristomten/profile
Jag har börjat coacha folk igen och numera så spelar jag in mina sessioner som man kan ta del av. Har kommit upp i 18 timmars coachningstid och detta är ett koncept som jag håller på utvecklar ständigt och blir bättre hela tiden.
Dessa genomgångar är med spelare på olika nivåer inom Matchmaking.
Vill man själv bli coachad individ som lag lägger man till mig på steam och skriver till mig att du eller ni vill bli coachade så lägger jag till dig eller er i en speciell kategori, så vid nästa tillfälle jag coachar så kommer jag att höra av mig.
I och med att Fragbite är lite känslig mot länkar så får ni dela med er av era steamprofiler i kommentarsfältet eller dra ett Pm till mig med er information så lägger jag till er istället än att ge ut min profil-länk.
Jag har inte lanserat mitt streaming schema än så man får hålla tillgodo och invänta tills jag skriver. Jag sänder relativt regelbundet numera så man behöver inte få panik <3
Många undrar hur jag coachar eller vad coachning går ut på. Det handlar om att jag ger min erfarenhet och perspektiv på problem som ni själva inte vet hur ni ska lösa och förhoppningsvis lär ni er med min hjälp och på så vis kommer ni förbi era problem och på så vis blir bättre.
Ju bättre dator och bandbredd du har desto bättre förutsättningar ger du mig att kunna coacha dig, men jag kommer inte vägra coacha någon som har en sämre dator och bandbredd.
Det jag gör är att jag ber dig om du har de förutsättningarna att broadcasta en spelomgång, då ger du mig möjligheten av att ta del av både mikrofonljud från med- och motspelare och genom att broadcasta din spelomgång kan jag kommentera ditt spel och samtidigt ge dig eller ditt lag tips medan ni spelar.
Efter spelsessionen tittar du på videon och tar del av min kommentering, har du några följdfrågor är det bara ställa dom så tar vi det i en uppföljningssession där vi går igenom det du inte riktigt förstod.
Ha i åtanke att detta koncept är som sagt i ständig utveckling och det materialet som finns kommer inte i sin final form utan är något som eftersträvas.
Kan man inte ta till sig det som finns i videoklippen just nu så behöver man inte misströsta. Jag gör dessa coachningssessioner som en förberedande undersökning för en videoserie som jag har tänkt att släppa i framtiden där jag väljer ut de mest återkommande problemen som jag sedan ger lösningar på i ett ordspråk som ska tilltala så många som möjligt. Det är en utmaning men det vore faktiskt kul att släppa en videoguide som kunde gå viralt. Det skulle hjälpa oss att bli ännu bättre mycket snabbare.
<3
Edit: Googla på din model och vad du söker efter så hittar du säkert något forum där någon skrivit det genast!
#8 det är en stationär
tryck delete för att komma in i BIOS. sen ska det finnas en inställningi advanced BIOS/chipset feutres "USB-keyboard [Disable] "
ändra till enable, sen ska det fungera och trycka på F8...