Tjena!
Har precis börjat lira cs igen efter ett långt break, men det ska såklart komma massa med problem.
Innan vi dyker in tänkte jag nämna mina specs vilket bör stärka att det inte är att jag har för dålig hårdvara i alla fall.
i7 4770k
GTX 970 SLI.
16GB 2400mhz RAM.
CSGO installerat på SSD.
Nu till problemet, när jag spelar ligger jag oftast på runt 250-300 fps. När jag streamar runt 150-200~
Men, lite random när jag spelar så hoppar min FPS ner till 70-90 och stannar där, vilket är extremt jobbigt då det känns som det inte flyter på lika bra längre när man kör på 144hz.
Detta händer oavsett om jag streamar eller ej.
En lösning jag hittat är att starta om spelet, men börjar tröttna på att försöka hinna göra det när man kör competitive.
Saker jag testat:
Clean CSGO install. (På SSD, men även maskindisken).
Clean driver insta: (Gjorde igår kväll, problemet kvarstår idag).
Verifiera integrity av csgo.
Onödiga program i bakgrunden
Har själv helt slut på idéer om vad det kan vara just nu, vilket suger något enormt.
Har även postat på reddit:
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/34mmxg/csgo_fps_drops_to_80_from_150_randomly/
Ingen där som har haft samma problem så tänkte att jag lika gärna kan posta här för att se om det finns någon som har upplevt något liknande.
Ett tips för att ta reda på om de är dina kylningar som är problemet är att gå in i @BIOS och sänka din MghZ och kraft på proccessorn tutorials finns på youtube om du behöver.
Sedan om den slutar droppa så är det din kylnings fel, droppar den inte så vettifan du, MEn de är ju värt ett försök, sänk din processor hastighet rätt mycket och öppna upp luckan på chassit när du gibbar så får du en mer nerkyld dator.
Sen är de bara att hålla tummarna!
Har normalt 300-400 fps.
#2 Tyvärr inget med kylningen, temperaturen går som max upp i 50C under load. :| Samt hade det varit kylningsproblem hade jag troligtvis haft liknande problem i andra spel med, men tack ändå!
#3 Yes, testade det, gjorde hel clean install, på drivers, men är samma skit än. :(
#4 Tänker du på shield streaming grejen? Det har jag stängt av genom services isåfall!
Jag har formaterat om datorn, installerat cs på den andra hårddisken, bytt/uppdaterat drivisar, testat ett annat grafikkort samt stresstestat alla komponenter utan att hitta problemet.
Tempen är inte problemet heller.
Fattar fan inte vad som är problemet, riktigt irriterade då man blir så sjukt otaggad i en match när det ska börja droppa. Har spelat csgo i något år nu och det har aldrig hänt tidigare, började bara helt random sugit nog.
Testa det, kanske är samma problem med 970. Följ även temperaturen i datorn med speedfan eller dylika program, kan vara så att den blir för varm.
Har testat mitt lite mer och verkar mer som att FPS sakta går neråt för att till slut stanna på 70-90.
Börjar på 250-300 sen ner till 200-250, sen 150-200 sen 100-150, och till slut 70-90 där den stannar.
#7 Tack! Ska testas! :)
#8 Får testa det med, rip musik. :(
Har kollat tempen, inget som gått över 61C nu efter att jag surfat sen jag startade tråden. Var även endast två veckor sedan jag blåste in windows 8 i burken.
http://i.imgur.com/mSWuufb.png
http://i.imgur.com/AmWpUy4.png
CS generellt sätt, spelar ingen rol om jag kör MM, DM, surf eller vad som. Händer oavsett,
Men tror jag hittat problemet.
Det jag använder för att mäta temperaturen (NZXT Cam) Samt min FPS verkar vara problemet, stängde av den fps monitorn och använde net_graph 1, och det var stabilt under någon timma nu när jag körde diverse olika spel, (dm/mg/surf).
Förhoppningsvis var det NZXT cam overlay som buggade på något sätt och sänkte FPSen! Hittills fungerar det bra utan i alla fall.