https://open.spotify.com/track/3RIIlpsrhm8nAFk4pIEztF
Vill dela med mig utav en av de skönaste houselåtarna jag har hört på länge, bra uppbyggd och sköna drops. Ingen fjantig sång om hur härligt livet är som i dem flesta andra houselåtarna. Bara musik.
Hörde den här låten här i en annan tråd men tänkte att den behövde en egen. Så gjorde jag.
Har ni fler tips på liknande låtar utan vocals, langa dem här så kan jag sätta ihop en ordentlig spellista.
Och nej, det är ingen som tvingar er att lyssna på den, så om ni inte gillar house så bör ni nog inte lyssna. I annat fall, kör i vind!
Frid.
Detta kom upp när jag sökte:
House music with high-energy climactic build-up and a simplistic bass-heavy section that is often referred to as the "drop." Played mostly at Electronic Music Festivals all around the world.
Big Room House mostly consist of Electro-House & Progressive House Songs.. such artists as Hardwell, DVBBS, Dimitri Vagas & Like Mike, Sandro Silva, W&W, Showtek, Ummet Ozcan & of course Martin Garrix are popular for Big Room House.
Var det inte någon av dessa som sa att han skulle sluta köra vocals i låtar?`
Här finns ju flera liknande artister, har ej själv kollat igenom dem. Men det kanske är något?