×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Är verkligen musacceleration värdelöst?

Postat av doomiZ den 30 Mars 2015, 22:21
29 kommentarer · 1 647 träffar
Hej! Spelat cs sen 2003~ ungefär, jag märkte inte att jag har kört med musacceleration förens typ 2010, och på dem 7 åren hade jag byggt upp ett galet aim.

Folk skrattade och undrade hur man kan lira med musacceleration, det är ju helt "random" och tyckte jag skulle byta direkt! Sagt och gjort, jag antog väl att jag skulle bli ännu bättre utan musacc, jag körde med det i 2år, gick åt helvete i flera månader, för jag tyckte att dem sega rörelserna blev för snabba och dem snabba rörelser va för sega.. Tänkte "vad i helvete är detta för skit", men visst jag vänjde mig väl, kunde ju aima rätt så bra, jag hade mina matcher då allt satt, men vissa matcher var jag förjävla dålig!

Efter 2 år utan musacc så tycker jag fortf inte jag fick bättre aim, duttarna är rent utsagt förjävliga ibland, får inte still siktet på huvudet när jag ska försöka följa gubben (2.0 i sens 6/11 400dpi ganska så låg jämfört med proffs) iallafall så tiltade jag sönder en kväll och fick för mig att byta tillbaka till musacc, och de va här helvetet bröt lös..

Windows 8's musacceleration är inte densamma som Windows XP's musacceleration, letade som en idiot efter en .reg fil, hittade en tillslut, drog igång skiten, pangade som en idiot i 2dagar antagligen för att jag blev "glad" och va positiv, sen började det gå åt helvete igen och jag blev mer o mer tilt visste inte vart jag hade musen när jag drog för snabbt... Så ja bytte tillbaka igen till NO mouseacc, och då fick jag tillbaka känslan av att sega rörelser gick för fort och snabba för långsamt... Och såhär har de fortsatt i flera månader nu, allt är förjävligt!

Har ni några råd? Köra utan musacc och fortsätta va hyffsad? Eller försöka vänja mig vid musacceleration igen? För just nu är jag så TILT så de finns inte. Båda har sina för- och nackdelar!

Musacc:
+Bra duttar, lättare att fokusera på gubben
+Snabbare o vända sig om
-Har inte så bra kontroll på exakt hur långt/snabbt jag ska dra
-Känner mig dålig för ingen annan kör med det i princip (p12xD)

NoMouseacc:
+Stabilare kontroll över snabba rörelser
+AWP:n sitter som en smäck stundtals(MiniKennyS)
-Förjävla kassa duttar, känns som att aima på is vid smårörelser
-Tiltar sönder på att jag vet att jag har sämre aim nu änn vad jag hade med musacc för 3-4 årsen :(


Tacksam för seriösa svar, ska dem va oseriösa ska dem fan va roliga! Pz fb!

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..