Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
De har uppenbarligen tagit fram en hel del nya saker som gör spelet bättre och mer anpassat för oss spelare, som tillexempel det #1 tar upp. Att man kan söka pracc in-game underlättar en hel del, men sen är det klart att man saknar de gamla dagarna på IRC.
Rankningsystemet är ett bra initiativ, men kan tycka att det uppmuntrar till tråkigt spel. Många fokuserar på fel saker nu när kills faktiskt spelar roll.. Söker man solo och hamnar med omogna medspelare så tenderar det ofta till att alla gärna sitter och väntar ut exit-kills istället för att göra sitt bästa för att vinna rundorna.
Jag säger inte att rankingsystemet är dåligt, för det är bra att man får spela med folk på sin egna nivå och inte blir rankad mot vem som helst, men sen kan man ju disskutera hur pass svårt det är att gå upp i rank. De kanske borde balansera rankingsystemet och göra det lite svårare att gå upp i rank.
Men ranking och matchmaking är de två starka sidorna som jag skulle vilja lyfta fram hos det här spelet, men kanske även faktumet att man kan få skins och dylikt efter matcherna. Då finns det en liten bonus som man kan se fram emot :)
Sen är det självklart att det inte är samma känsla som det älskade 1.6, och det kommer det aldrig att få, tyvärr. Vi som har lagt ner våra timmar på 1.6 kommer alltid hålla på och jämföra det med 1.6, men det är så fort man slutar jämföra spelen som man kan uppskatta det nya. Ger man CS:GO en chans så kommer de flesta tycka om det!!
Den stora nackdelen för mig är att de har ändrat banorna på onödiga sätt, helt omotiverat. Det ligger för mycket skräp på mapparna, och kycklingar och skit. Personligen tycker jag att om de införde kopior av de gamla de_ mapparna så skulle spelet vara hur bra som helst!! Men man får nöja sig med de mapparna som finns, det är inte dåliga i sig, de kunde bara varit mycket bättre!
CS 1.6>CS GO just nu, men jag spelar bara CS:GO om dagarna då 1.6 har dött ut, och CS:GO faktiskt är ett väldigt bra spel om man spelar med sina kompisar.
Jag gillar matchmakingen och skins, att liksom ha något att kämpa efter. Det är cs:go som är mest aktuellt i streams och tävlingar och så så det blir intressantare :-)
jadu, 1.6 (VAR) bäst, men det är ju inget att spela nu när det är 10+ år gammalt.. jag va skeptisk som fan till cs:go, men köper man det och spelar så tycker man det är kul för det är ju trots allt CS :)
Det är rankingsystemet som gör spelet roligt. Men om man ser till själva spelet med mechanics m.m går det inte få ett bättre fps än 1.6. Men som någon nämnde man måste gå vidare någon gång, precis som med allt annat i världen.
Det gör jag inte. Jag anser att det är ett spel för extrema casuals, något jag förvisso är sedan jag blivit äldre och inte har lika mycket tid att spela, men jag spelar hellre 1.6 än GO i ärlighetens namn. Att spela GO är som att spela cod/bf, och de är inga competitivespel öht, det är bara spel man lallar runt i och inte tar på allvar.
Rankingsystemet är värdelöst eftersom servrarna körs på fel tick, så allt blir bara bajs. Vapenskins/modeller skall jag inte ens gå in på, och hur banorna ser ut behövs nog heller inte diskuteras. Jag är visserligen fortfarande orankad, men de få rankade jag spelat så möter man botar tillslut för att folk folk droppar, eller spelar sämre än en bot på sämsta svårighetsnivån.
Folk förstår heller inte spelkonceptet öht, så alldeles för många nya spelare som tror spelet skall spelas som cod/bf. Det enda jag funnit vara något sånär kul är att spela gungame men efter 14 kartvinster på raken tröttnar man en aning när andraplats ligger på halva nivån av en själv.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Rankningsystemet är ett bra initiativ, men kan tycka att det uppmuntrar till tråkigt spel. Många fokuserar på fel saker nu när kills faktiskt spelar roll.. Söker man solo och hamnar med omogna medspelare så tenderar det ofta till att alla gärna sitter och väntar ut exit-kills istället för att göra sitt bästa för att vinna rundorna.
Jag säger inte att rankingsystemet är dåligt, för det är bra att man får spela med folk på sin egna nivå och inte blir rankad mot vem som helst, men sen kan man ju disskutera hur pass svårt det är att gå upp i rank. De kanske borde balansera rankingsystemet och göra det lite svårare att gå upp i rank.
Men ranking och matchmaking är de två starka sidorna som jag skulle vilja lyfta fram hos det här spelet, men kanske även faktumet att man kan få skins och dylikt efter matcherna. Då finns det en liten bonus som man kan se fram emot :)
Sen är det självklart att det inte är samma känsla som det älskade 1.6, och det kommer det aldrig att få, tyvärr. Vi som har lagt ner våra timmar på 1.6 kommer alltid hålla på och jämföra det med 1.6, men det är så fort man slutar jämföra spelen som man kan uppskatta det nya. Ger man CS:GO en chans så kommer de flesta tycka om det!!
Den stora nackdelen för mig är att de har ändrat banorna på onödiga sätt, helt omotiverat. Det ligger för mycket skräp på mapparna, och kycklingar och skit. Personligen tycker jag att om de införde kopior av de gamla de_ mapparna så skulle spelet vara hur bra som helst!! Men man får nöja sig med de mapparna som finns, det är inte dåliga i sig, de kunde bara varit mycket bättre!
CS 1.6>CS GO just nu, men jag spelar bara CS:GO om dagarna då 1.6 har dött ut, och CS:GO faktiskt är ett väldigt bra spel om man spelar med sina kompisar.
Som noob så säger jag att det är enklare att träna själv och man behöver inte botfraga varje game utan man kör med jämnbra
Tycket själv att GO har bevisat sig vara ett bra spel
#15, kunde inte säga det bättre själv
Har verkligen försökt ge GO en chans men det går bara inte. kanske har man växt ifrån skiten bara?
Rankingsystemet är värdelöst eftersom servrarna körs på fel tick, så allt blir bara bajs. Vapenskins/modeller skall jag inte ens gå in på, och hur banorna ser ut behövs nog heller inte diskuteras. Jag är visserligen fortfarande orankad, men de få rankade jag spelat så möter man botar tillslut för att folk folk droppar, eller spelar sämre än en bot på sämsta svårighetsnivån.
Folk förstår heller inte spelkonceptet öht, så alldeles för många nya spelare som tror spelet skall spelas som cod/bf. Det enda jag funnit vara något sånär kul är att spela gungame men efter 14 kartvinster på raken tröttnar man en aning när andraplats ligger på halva nivån av en själv.