Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Comhem lagg i CS

Postat av mohemma den 9 Mars 2011, 16:35
9 kommentarer · 1 681 träffar
Det är så att jag bytt från telia 8/1 till comhem 10/10 pga flytt och enda sedan jag flyttat och fått comhem så har jag märkt ett otroligt rekyl lagg som är svårt att förklara. På nätterna funkar det väl hyffsat (mindre lagg) men på dagarna är det helt ospelbart även ifall jag har 10-20 i ping så finns det där lagget där.

Jag har provat precis allting, formatering, uppdatera drivrutiner till precis allt i datorn, trixat med hz på skärm och mus, provat hl.exe low, 0 core, mixat lite inne i routern, startat om modemet, jaa precis ALLT! Det enda som återstår är detta förbannade internetet, jag har ringt dit flera gånger och frågat om det är någon slags överbelastning på min lina men dom kan inte se något. Plus att kärringen jag snackade med 3 gången var helt åt helvete på fel jobb hon började snacka om massa annat skit än att hjälpa mig, hur hon spelar mer "bygga hus" spel och att jag spelade mer coola spel, vad fan bryr jag mig om det liksom? samt börja gnata om On demand box erbjudande som jag inte var ett dugg intresserad av. Fan hjälp mig istället kärringjävel jag har faktiskt ett problem här.. Har köpt bättre kylning för att se om det kan vara felet, om min dator är överhettad men absolut ingen förbättring.

Är så otroligt sur på detta för jag är bunden till skiten i 1 år, jag kan alltså inte byta....

Någon som haft samma störande problem och vet hur jag kan lösa det? Har även provat att göra en lan server och där flyter rekylen och allting på finemang. Provat att starta om modemet säkert 100 gånger med. Rekylen liksom stannar upp när man burstar eller sprayar, typ som en dubbel rekyl väldigt svårt att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar ändå.

Kan också tillägga att det inte sitter i mitt psyke, det är verkligen internet som laggar och andra kan också se i specc att jag laggar.

Sorry för mycket text

Tack på förhand

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..