1
CS lagg
Postat av Jast den 18 Februari 2011, 20:15
11 kommentarer · 119 träffar
Tjena allesammans. Jag har ett litet jobbigt lagg när jag spelar cs. Jag ligger på 99.9-100 fps, 7-15 ms och jag har ingen choke eller loss.
Men när jag spelat i typ 10 minuter får jag ett lagg som varar i 5 sekunder och sedan försvinner det. Men sen kommer det på betydligt tättare. Då åker pingen går upp till 25-40, ms till ca 30 och fpsen sjunker till 40-70.
Info om min dator.
Ram: 4gb
Grafik: Nvidia 256mb
Processor: intel duo core 2.00ghz X2
Hårddisk: 120 gb
Windows 7 och trådlöst, dock har jag samma problem även om jag spelar med sladd. Kan även tillägga att jag har en bärbar.
Jag vet att min dator inte är speciellt bra men den borde väl i alla fall klara cs (1.6) utan problem?
Tacksam för svar.
Men när jag spelat i typ 10 minuter får jag ett lagg som varar i 5 sekunder och sedan försvinner det. Men sen kommer det på betydligt tättare. Då åker pingen går upp till 25-40, ms till ca 30 och fpsen sjunker till 40-70.
Info om min dator.
Ram: 4gb
Grafik: Nvidia 256mb
Processor: intel duo core 2.00ghz X2
Hårddisk: 120 gb
Windows 7 och trådlöst, dock har jag samma problem även om jag spelar med sladd. Kan även tillägga att jag har en bärbar.
Jag vet att min dator inte är speciellt bra men den borde väl i alla fall klara cs (1.6) utan problem?
Tacksam för svar.