1
hög latency!
Postat av zade22 den 17 Februari 2011, 15:49
8 kommentarer · 103 träffar
tjenare , jag har haft ett problem de senaste 3 veckorna, min latency är konstant högre än vad den brukade vara. Min latency låg alltid runt 6 - 12 nu ligger den runt 20 - 30 hela tiden och det börjar bli lite irriterande. Så jag undrar vad det kan bero på och hur jag löser detta.
Jag har Telia 8mbit och har alltid haft det, det är nu senaste 3 veckorna det har kommit och jag ringde telia support och jag får utlovad hastighet av dom sa dom så det finns inget att göra enligt dom.
Jag fick ett nytt modem för några veckor sedan med trådlöst för morsan vill använda sin laptop i vardagsrummet, och några dagar efter de uppstod detta, jag har bytt tillbaka till gamla modemet och problemet kvarstår.
kan windows låsa hastigheten på någotsätt?
Jag har Telia 8mbit och har alltid haft det, det är nu senaste 3 veckorna det har kommit och jag ringde telia support och jag får utlovad hastighet av dom sa dom så det finns inget att göra enligt dom.
Jag fick ett nytt modem för några veckor sedan med trådlöst för morsan vill använda sin laptop i vardagsrummet, och några dagar efter de uppstod detta, jag har bytt tillbaka till gamla modemet och problemet kvarstår.
kan windows låsa hastigheten på någotsätt?