1
Ny skärm
Postat av IzaDoR den 14 Januari 2011, 17:31
3 kommentarer · 131 träffar
Dags att skaffa ny skärm! De spelet jag "bryr mig om" är självklart 1.6 och jag vill ha en riktigkt bra "cs-skärm". Dock så har jag ingen aning om vad som är bra. Har suttit på Syncmaster 1100DF (120Hz CRT). Är utan tvekan den skönaste skärmen som finns. Men den vägrar att gå över 85Hz utan drivers. Vilket det inte finns till min nya dator (Windows 7).
Så jag antar att de lutar mot en plattskärm? (TFT)
Så nu undrar jag. Vilka skärmar är "bra". Vilka använder proffsen?
Jag är inte nödvänligtvis en sådan lirare som vill ha allt som till exempel Get_righT har, möss osv. Men vill endå ha en skärm som har alla kvalitér som kräves.
Jag har en gång haft en sleten TFT-skärm. Har aldrig gillat den. Gick bara i 75Hz och jag upplevde "eftersläpningar" i bilden. Därför har jag alltid ogillat TFT och har en mycket skepptisk syn på dem.
Men detta var många år sedan nu och jag vet att det finns bra plattskärmar också.
Några tips? Vet något vilka skärmar som används av proffs eller på tuneringar?
Tack,
Jocke
Så jag antar att de lutar mot en plattskärm? (TFT)
Så nu undrar jag. Vilka skärmar är "bra". Vilka använder proffsen?
Jag är inte nödvänligtvis en sådan lirare som vill ha allt som till exempel Get_righT har, möss osv. Men vill endå ha en skärm som har alla kvalitér som kräves.
Jag har en gång haft en sleten TFT-skärm. Har aldrig gillat den. Gick bara i 75Hz och jag upplevde "eftersläpningar" i bilden. Därför har jag alltid ogillat TFT och har en mycket skepptisk syn på dem.
Men detta var många år sedan nu och jag vet att det finns bra plattskärmar också.
Några tips? Vet något vilka skärmar som används av proffs eller på tuneringar?
Tack,
Jocke