1
Counter strike vs firewalls
Postat av AdamsO den 28 December 2010, 19:59
16 kommentarer · 312 träffar
varje gång jag spelar, så tar det cirkus 5-20 min så kommer : Client timed out while answering challenge.
---> Please make sure that you have opened the appropriate ports on any firewall you are connected behind.
Har en DI-524 router, enligt portforward.com så ska det ej gå att öppna alla portar till den, men man kunde öppna _ALLA_ genom DMZ. Jag försöke dock att öppna portar endå, kändes som jag lyckades men icke. Sedan så provade jag att öppna alla portar med hjälp av DMZ det. Laddade ner ett program som hette portchecker, kollade ifall portarna var öppna, och de var de! Men endå kom det hemska meddelandet upp.. Har bokstavligen gjort allt nu känns det som.
Känns som att det är fel på nätverkskortet hahaha...
Finns det någon som verkligen kan lösa detta problem? Jag kanske har gjort tokfel när jag öppnade portar, men det tror jag ej då jag följde http://www.fragbite.se/?thread ID=409364 .
snälla hjälp mig i denna otrevliga resa!
*EDIT*
Detta problem har helt plötsligt försvunnit. Vad har jag gjort? Nå jag har inte gjort ett skit, samma router osv. Tror jag kanske har gått tillbaka till en gammal drivrutin på nätverkskortet, värt att prova=) Peace
---> Please make sure that you have opened the appropriate ports on any firewall you are connected behind.
Har en DI-524 router, enligt portforward.com så ska det ej gå att öppna alla portar till den, men man kunde öppna _ALLA_ genom DMZ. Jag försöke dock att öppna portar endå, kändes som jag lyckades men icke. Sedan så provade jag att öppna alla portar med hjälp av DMZ det. Laddade ner ett program som hette portchecker, kollade ifall portarna var öppna, och de var de! Men endå kom det hemska meddelandet upp.. Har bokstavligen gjort allt nu känns det som.
Känns som att det är fel på nätverkskortet hahaha...
Finns det någon som verkligen kan lösa detta problem? Jag kanske har gjort tokfel när jag öppnade portar, men det tror jag ej då jag följde http://www.fragbite.se/?thread ID=409364 .
snälla hjälp mig i denna otrevliga resa!
*EDIT*
Detta problem har helt plötsligt försvunnit. Vad har jag gjort? Nå jag har inte gjort ett skit, samma router osv. Tror jag kanske har gått tillbaka till en gammal drivrutin på nätverkskortet, värt att prova=) Peace
Någonsin fått detta meddelande?
24 personer har röstat






