Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS Status: ?

Postat av Lakristomten den 22 December 2010, 11:07
3 kommentarer · 189 träffar
Har några punkter som inverkar på E-sporten/CS

Pengar, var finns pengarna?

Blizzards spel har tagit mångas uppmärksamhet. Valve laggar efte. QL har kommit tillbaka.

Spelindustrin har växt sjukt mycket då fler och fler spelar spel idag. Lägg på minnet att nya spelare kommer varje dag. Var finns pengarna?

Pengarna finns där flest spelar. Dvs Blizzards spel.

Så länge det finns en tillväxt och en ökning så kommer spelföretagen följa pengarna.

Ska sammanfatta ihop det kort ur mitt perspektiv.

Jag anser att det finns 2 typer av spelare. Du har oss - E-sportare, som drivs av att tävla mot andra. Sen har du vardagsspelarna, det är nya spelare som håller på att utvecklas till E-sportare eller som helt enkelt spelar mer för nöjets skull, man skulle kunna säga att spelandet för dom är ett andra hands intresse, till skillnad från oss.

Spelutvecklare utvecklar nya spel som säljs.
CS är ett befintligt spel.

Nya spel berör hårdvaruindustrin - Se AMD/INTEL, NVIDIA, MICROSOFT etc - Nya spel följs av ny hårdvara

Nu när vardagslirarna representerar majoriteten och majoriteten spelar WOW, HON, SC2 t o m QL - Så är det logiskt att pengarna följer intresset.

Vad styr då i intresset?

Idoler, tävlingar, easy2play spel - När det kommer till de ovannämnda

CS har brist på ledare, tävlingar, easy2play är ett intressant begrepp.
Valve har uppdaterar sällan CS - Nya hårdvaror hamnar i konflikt med det föråldrade spelet CS

Om CSS nu växer kan ni ge er på att CS kommer få än mindre uppmärksamhet.

Vad finns det för valmöjligheter som E-sportare?

Lider du av att det var bättre för, känns det som om du behöver anstränga dig mer än vad resultatet ger, då är det dags för en förändring. Antingen hjälper du CS-scenen genom att hjälpa till, det gör du enkelt i att acceptera läget och sluta gnälla du kan även byta spel. Ett annat tips är att gå med i Esportme, en plats av spelare för spelare. Du driver mot dessa två omedvetet. Om du inte tar ställningen så bryr du dig inte och det kommer sluta med att du fuskar, slutar spela eller så drivs du mot att byta spel, för om ingen gör någonting kommer scenen att sluta att producera ledare och grupptrycket för andra spel kommer ersätta det tidigare intresset. Vänner har den förmågan.

Däremot ser jag att CS som har varit så älskat och är älskat, ett spel som förmodligen kommer finnas kvar och förhoppningsvis växa sig stark när FPS-spelen kommer komma tillbaka.

För det finns dom som gillar plattform och det finns dom som gillar FPS. Det är som att jämföra två olika sporter, valet ligger i smaken.

Vad behövs för att FPS-scenen ska kunna komma tillbaka?

Först och främst håller FPS-scenen på att komma tillbaka lite med QL. För CS del så behövs struktur. Vi behöver ett mer fuskfritt community, så ren skill avgör vem som är den bättre spelaren. Det behövs en omvändning i attityden hos varje enskild spelare. Många haglar på yngre generationer. Varför kan man undra.

CS är så stort tack vare många. Dels för att Sverige investerade mycket i tekniken. Vi svenskar ska alltid ha nytt och är ett trendmedvetet land. Många hem utrustades lika snabbt som bredbandskabeln lades genom vårat avlånga land. Vi hade lite bättre datorer än de i Kina. Kan det ha för att vår medelklass tjänar lite mer, det vet jag inte och var det en av anledningarna till varför Starcraft hade större genomslagskraft borta i öst? Däremot vet jag att CS blev ett av de populäraste spelen i Sverige och det är väl inte så konstigt - Titta bara på vilka topplag vi har producerat inom årtiondet som gått!

Beteendet inom scenen, den är tragisk men fruktansvärt realistisk.

Många använder datorn som en tillflyktsort till en början. Kan ha med sociala problem. Det är vad vi blir inmatade med efter att ett par utomstående har gjort undersökningar - Snark!

Datorn är ett verktyg, otroligt verktyg för den som är eller har blivit handikappad. Bara en blind person förstår inte.

Om man tar datorn som tillflykt så är det av en anledning. Använder man ord som social missanpassning, ja, då är det av en orsak. Då är det väl bra att datorn finns som ett komplement. Finns de dom som finner spelandet som någonting mer - som en sport. Varför inte se det som någonting positivt. Kan inte E-sport bli en sport, som vilken annan sport som helst?

Handikappade, gamla som unga som inte har fysiken på sin sida kan använda datorn. Vilka möjligheter för föreningslivet och riksidrottsförbundet.

Beteendet. Ja, de finns de som skriker, de finns de som nätmobbas men varför. Tycker det är få människor som lär sig reflektera över sitt eget beteende - Hård sagt?

Självklar är jag hård, men behövs det inte?

Det finns den yngre generationen av s.k P12, dessa skriker och har sig, ska man be en P12 reflektera över sitt beteende? Är det inte så att deras föräldrar ska fostra dom?

P12 är förövrigt ett generellt begrepp över bråkiga CS 12 åringar, det gäller inte alla men det är ett formellt begrepp - I alla fall här.

Föräldrar dras av rädsla för att deras barn inte ska saknar social förmåga genom att sitta vid datorn. Det leder till konflikter som t ex när ett barn vill spela mer och när föräldern tycker att barnet har spelat tillräckligt. Dessa uppstår bland annat vid middagstider eller när barnet ska göra sina läxor. Självklart väger det personliga intresset störst. Mycket i varför många faller i den här gropen är faktiskt för att de har fått stärka sin vilja genom sin uppväxt. Föräldrar som stöder sina barn med mycket kärlek. Problemet är intresset. Spel med minimal fysisk ansträngning gör så att man kan spela längre än vad dagens alla timmar kan erbjuda.

Har man alltid fått sin vilja genom närt stöd, så kommer en förändring inte ske om inte den egna viljan inser konsekvenserna på sitt sätt. Du kan aldrig ändra en viljestark persons vilja om du inte använder personens beteende emot honom själv. En individ som är mindre självsäker så kan du nå fram till denna med ett vettigt resonemang. T ex, fortsätter du spela så kommer dina studier lida osv. Med en viljestark person som är driven av känslor, så kan endast en känsla bryta beteendet. Du kan ta bort modemet, du kan ta bort datorn, men du kommer inte ta bort viljan, viljan att fortsätta spela.

Ett intresse kommer alltid att finnas där, den ändrar bara form. Vi lever för att utvecklas och för att uttrycka oss.

Spel ger oss systematiska utmaningar som ger oss bekräftelse. Inte konstigt att datorspelandet förknippas med beroende och med andra ord som t ex drog. Speciellt när det krävs minimal ansträngning och ger oss så otroligt mycket.

Jag finner det ironiskt att de lades mycket pengar på tekniken, sen ska vi inte nyttja den till dess fulla potential. Moderaterna vill ju effektivisera oss. Koppla då upp oss med datorerna, bind fast oss i datorstolarna för att minska avlastningen för våra muskelgruppen och placera oss vid höj- och sänkbara bord, så kan vi arbeta i 10 timmar. Vad blir resultatet? Monotont arbete leder ju till mindre fysisk aktivitet, iaf på en standard arbetsplats och de klagar på oss som spelar. De var ju de som införde tekniken, att komma och klaga på i efterhand är en klyscha.

Vem säger att vi behöver röra på oss mer. Vi blir intalade om att bli effektivare, de fixar datorer bättrar vårt sätt att färdas till och från jobbet. Ska inte de stå för att vi ska röra på oss mer också? Vi pratar om företagen.

Min flickvän och en annan tjejkompis har besvär med nackmusklerna för att de bara sitter och står när de arbetar. Då kommer större delen av belastningen hamna hos få partier av muskelgrupper istället för att hela kroppen delar på arbetet. Om folk blev förtidspensionerade förut, så vill inte jag ens tänka på några av mina vänners framtid och hälsa.

Själv har jag sportat hela livet så jag har en brutalt bra grundstomme, tackar min kärleksfulla mor som skjutsade runt mig till alla olika idrottsföreningar jag var med i.

Att låta oss sporta, träna, idrotta och tävla när vi är unga, det låter oss stimuleras. Inte konstigt att många faller för CS och vill utöva det som en sport.

Många rationella människor blir säkert irriterade över att jag inte refererar till olika källor, men faktum är att mitt liv räcker som ett referat. Jag tycker om E-sporten och speciellt CS.

För att knyta ihop det här. Vill ni hjälpa CS, E-sporten, då kan ni hjälpa mig genom att kika in gruppen http://www.facebook.com/home.p hp?sk=lf#!/home.php?sk=group_1 34437686614793

Det är en grupp av en spelare för spelare . Där finner ni dokument om vad Esportme handlar om och vad du kan göra för Esporten/CS som kommer gynna dig!

Så oroa er inte E-sporten är här för att stanna!

P.s var en som ville att jag skulle göra en tråd med det jag har skrivit - Till er som har tagit del av den tidigare - Nu vet ni anledningen

*Fragbite verkar skapa 1 extra rad mellan vissa av partierna som får hela texten att verka dubbelt så stor. Fixar det manuellt vid ett senare tillfälle.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..