Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Client timed out / port problem CS

Postat av NallenBus den 4 December 2010, 21:31
0 kommentarer · 504 träffar
Todiloo !
Har ett sjukt jobbigt problem nu som jag inte lyckats lösa och undrar om det finns någon lösning här inne.
När jag spelar cs så disconnectas jag och får upp denna error rutan.

Client timed out while answering challenge.
---> Please make sure that you have opened the appropriate ports on any firewall you are connected behind.
---> See http://support.steampowered.co m for help with firewall configurations.

Jag gick in på länken och felsökte problemet där, och det är portar som man ska öppna i routern. Dom stod på steamsupprt hemsidan men jag dubbelkollade även på portforwarding.com för min DI-604 router.

Dessa portar är det steam använder:
https://support.steampowered.c om/kb_article.php?ref=8571-GLV N-8711

Men eftersom jag bara spelar cs så behöver jag ju inte öppna alla dom portarna. Så jag följde anvisningarna på portforwarding och där fick jag svaret:

"The DI-604 will not allow you to forward enough ports, to run Counter Strike. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end."

Och det tycker jag är ganska sjukt eftersom jag aldrig haft detta problemet innan. Men jag provade att öppna några portar manuellt då iaf eftersom routern klarar av vissa men problemet var fortfarande kvar. Har provat att köra DMZ som det står i svaret, och då har jag skrivit upp min ip i datorn genom routern, men problemet är kvar...

Så då läste jag lite om eset nod32 antivirus som jag hade, och det kan blockera en del så dom rekomenderade att det avinstallerades. Så då har jag även tagit bort det, kör inte med någon windows brandvägg heller ifall den skulle ställa till med trubbel, jag har också lagt till counter strike både för internt och öppet nätverk (i den stängda brandväggen).
Jag har nyligen formaterad hårddiskarna och installerat windows 7 x64 bitar, jag har installerat om cs och steam ex antal gånger, tagit bort clientregistry.blob, alla mina config filer och backuppat och kört file cache och defrag på spelet genom steam men det är fortfarande kvar....*
Min bror som sitter på samma nätverk och spelar cs har inte fått denna varning utan allting fungerar för han :S

Så är lite out of thoughts nu och undrar om det är ngn som har en smart lösning för att få bort detta irriterande problem ?

(jag har även köpt det nya cod black ops som även körs genom steam, och har ett problem där att det hänger sig hela tiden när jag spelat ett tag och undrar om det hänger ihop med detta problemet)

Tanken har slagit mig att antingen är det fel på en steamupdate, eller så är det något med operativsystemet som krånglar (eftersom det fungerar för andra på samma nätverk)

Så någon som har en smart lösning :) ?

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..