1
Konsten att döda flera i samma sekvens
Postat av ImSoIndie den 4 December 2010, 12:57
18 kommentarer · 155 träffar
De senaste veckorna har jag intensivspelat CS och det har blivit ett hundratal timmar framför datorn och just CS. Jag har spelat CS i dryga 8 år, men jag har aldrig någonsin sprayat ned 5 motspelare i samma sekvens. Jag har under den senaste tiden lärt mig att spraya ned 2-3 personer genom HS och sedan bli dödad. Notera att jag aldrig blivit
Hur lär man sig egentligen att spraya ned folk, gärna mot huvudet, när det kommer många spelare samtidigt? Efter 2 dödade så är rekylen så pass svår, så det går inte att träffa där man siktar, iallafall för min egen del.
Givetvis går det att skjuta ned ett flertal spelare om de springer på en lång rad, men ponera att motståndarna springer exempelvis rampen på Nuke, och är utspridda över gången.
Hur lär man sig egentligen att spraya ned folk, gärna mot huvudet, när det kommer många spelare samtidigt? Efter 2 dödade så är rekylen så pass svår, så det går inte att träffa där man siktar, iallafall för min egen del.
Givetvis går det att skjuta ned ett flertal spelare om de springer på en lång rad, men ponera att motståndarna springer exempelvis rampen på Nuke, och är utspridda över gången.